Hoi allemaal! Na de eerste twee blogposts van vandaag, hier dan de derde over het laatste deel van dag drie en mijn schandalige totaal niet Italiaanse avondeten. Ik eindigde mijn vorige blogpost met zere voeten bij het Pantheon en het plan om direct door naar m’n hotel te gaan om wat bij te komen en restaurants te zoeken via Wifi van het hotel. Is dat gelukt…?

Natuurlijk niet. Hoewel mijn voeten echt enorm pijn doen en ik echt blaren en wondjes heb (hoe in godsnaam ga ik vandaag overleven), kreeg ik een nieuw idee. Oorspronkelijk wilde ik gisteravond gaan eten bij Bar Capitolina, wat een terras moet hebben bovenop Musei Capitolini, met een uitzicht over heel Rome. En leuke vogels, volgens een collegaatje van DeLaMar. Maar omdat het weer de hele dag behoorlijk tegen zat leek een diner op een dakterras me niet het meest geschikte idee. Tot ik bij Piazza Venezia was en opeens de zon weer scheen. En dus besloot ik toch maar op zoek te gaan naar dat dakterras. Die voeten zouden evengoed wel pijn blijven doen.

Ik vond het vrij moeilijk te vinden, omdat het op m’n kaartje niet duidelijk staat aangegeven en het überhaupt nergens op straat staat aangegeven, maar dat maakt het ook wel leuk, want niet veel mensen weten er dus van af. Hoewel het dan weer wel in m’n 100% Rome boekje staat. Anyway, hoe je er komt: Vanaf Piazza Venezia, als je kijkt naar het hele mooie grote witte gebouw, loop je rechts langs dat gebouw. Dan kom je twee enorme trappen tegen, een witte en een donkerdere. Neem de donkere (en lagere) trap. Je komt dan uit bij Musei Capitolini, met een gebouw links en rechts van het pleintje. Je gaat meteen na de trap die je hebt beklommen naar rechts en dan lijkt het alsof je nergens uitkomt. Je loopt een stukje de heuvel op (en daar heb je al een prachtig uitzicht), maar er zit een soort poort bij het huisnummer 4. Daar ga je naar binnen. Zoals precies in mijn Rome boekje beschreven staat: ‘ Schrik niet van de politieagent die bij de deur zit en wat nors kijkt, je mag gewoon doorlopen.’ Neem twee trappen naar boven en ga dan meteen links. Dan kom je uit op het terras van Café Capitolini. Met een prach-tig uitzicht over Rome (zie foto 1 en 2 hieronder). Ik had ook nog zonsondergang erbij en dat was echt heerlijk. Ik probeerde de stad vast te leggen met m’n camera maar dat lukt natuurlijk nooit op de manier waarop je zo over de hele stad uit kan kijken. Echt super mooi! Een absolute aanrader!!

Ik kwam daar echter niet alleen voor het uitzicht, maar ook voor het eten. Alleen was er geen terras! Kennelijk hadden ze die al opgeruimd vanwege het slechte weer.. Super jammer, maar helaas. Nu moest ik alsnog terug naar m’n hotel. En dat deed ik dan eindelijk ;-).

Terug in m’n hotel ging ik op zoek naar een sushirestaurant omdat ik daar echt heel erg zin in had. Bovendien had ik ‘s middags al enorm Italiaans gegeten, dus mocht ik nu wel even afwijken. Ik zocht via Google Maps een sushirestaurant in de buurt (overigens is dat zoeken via GM super handig voor restaurants, want je ziet hoe ver iets is, wat er allemaal is én recensies ervan). Toevallig zat er op nog geen 200 meter van m’n hotel een sushi restaurantje, wat totaal ongezellig was, maar prima als afhaal. Omdat ik toch echt kapot was, nam ik de sushi mee naar m’n hotel en heb ik het daar heerlijk op zitten peuzelen tijdens de livestream van DWDD. Nice!

En dat was dag 3 alweer. Nu ben ik net begonnen aan dag 4 en het is nog vrij vroeg. Ik wil straks naar het Colosseum en Forum Romanum en daarna misschien toch nog een keer richting de buurt van het Vaticaan, omdat je daar ook goed zou kunnen shoppen. Maar ik weet het nog niet zeker. En ik weet óók nog niet waar ik m’n ontbijt ga halen. Maar goed, dat zullen jullie morgen allemaal wel lezen. Overigens is vandaag m’n laatste volle dag in Rome, morgen vlieg ik rond 4 uur terug naar Amsterdam. Ik heb het gevoel dat ik alles wat ik wilde doen, wel heb gedaan. Of heb ik écht nog iets gemist? Eén ding is wel zeker: vanavond eet ik pizza. Ciao!

Sfeerimpressie van dag #1:

2 reacties op “Gewoon wat een studentje op vakantie eet: ROME – dag 3 deel 3 | Sushi van Daruma

• Het lijkt wel alsof je nooit de metro neemt? Dat is in Rome echt het handigste vervoeermiddel hoor. Die bussen komen wanneer ze willen de metro elke 5 minuten!
    Wat ook leuk is (het kost wel 15 euro) is de Santa Maria della Concezione dei Cappuccini. Dat is de 'koppenkerk'. Het klinkt luguber en is luguber. Alle kapucijners van vroeger die vermoord zijn of gestorven zijn zijn hierin 'opgeslagen' en van hun botten zijn mozaieken gemaakt. Creepy, maar wel erg interessant om te zien.

Veel plezier nog op je laatste dagje!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *