Leo’s leven 168: vakantie in eigen land, Lowlands & buitenkeuken tegelen!

Hallo leuke mensen en welkom bij mijn dagboek van vrijdag 25 augustus! Vandaag praat ik je bij over deze hele week, want doordat Jan en ik een weekje vakantie hebben, was het niet gelukt om ook dinsdag een dagboek te schrijven. Maar ik heb veel te vertellen, want ik heb een h e e r l i j k e week én heb natuurlijk een weekend Lowlands achter de rug én allerlei klussen gedaan én gewerkt én naar het tuincentrum geweest én Morris heeft z’n eerste hapjes gegeten én we zijn naar het strand geweest met de bakfiets; kortom er is van allesss te vertellen. Gezellig als je meeleest!

Vrijdag:
Vrijdag was een chille werkdag waarbij Jan de verantwoordelijkheid had over Morris en ik me bezig hield met m’n dagboek, twee campagnes, het uitschrijven van recepten en Lowlands voorbereidingen. Wat een lekkere dag.

‘s Middags rond een uur of 3 was ik klaar met werk en was het tijd voor een bezoekje aan het tuincentrum. Ik verander langzaam in m’n moeder wat dat betreft, maar man wat ben ik toch dol op het tuincentrum. Echt hou op met me. Maar goed; ik heb ff 11 nieuwe kamperfoelie-planten gekocht omdat de planten die we hadden uitgegraven om in een plantenbak achter de nieuwe buitenkeuken te houden, ongeveer allemaal zijn afgestorven. Dus toch maar €100 er tegenaan gegooid om nieuw groen te plaatsen. Jammer, maar wel blij dat we dit gedaan hebben. En hopelijk knappen de oude kamperfoelie’s ook nog op, maar momenteel hangen ze er erg dood en ongezellig bij.

Vrijdagavond stond in het teken van inpakken voor Lowlands. De grootste koffer was voor Morris, die een weekendje ging logeren bij de zus van Jan. Vet leuk. Maar ohhh wat een volksverhuizing voor zo’n baby, haha. Omdat we dit ook nog niet zo vaak hebben gedaan, sleep je veel te veel mee “gewoon voor het geval dat”. Maar goed; dat gaan we gaandeweg allemaal beter doen. Voor nu pakten we z’n halve babykamer in en hadden we zelf alleen één kleine backpack half gevuld met Lowlands-outfits haha. Omdat we er maar één nachtje sliepen op de camper camping (en onze tent al in de camper lag) hoefden we echt amper bagage mee. Vet chill.

Ted hielp ook even met inpakken

Zaterdag:
Op zaterdagochtend vertrokken we vroeg richting Veenendaal om Morris af te leveren bij Sanne & Wouter.

We deden snel een overdracht – wat ik altijd wel een uitdaging vind, want ik ken de gebruiksaanwijzing van Morris het beste en hoe veel wil de oppas/ opa of oma/ pake of beppe/ kinderopvang/ familie daarvan precies weten? Echt moeilijk inschatten dit, dus meestal laat ik het aan Jan over om de gebruiksaanwijzing van onze baby uit te leggen. Hoe doen andere ouders dit?

Daarna was het tijd om naar Biddinghuizen te rijden. Rond 12 uur kwamen we aan op de camper camping en kon het festival beginnen. YES!

Al onze Lowlands-bagage zit in de Megabox; een box ónder de kofferbak. Echt zooo veel extra bergruimte geeft dit. Gék op deze Ford Puma <3.

Ik ging dit jaar net als voorgaande jaren samen met Jan, we sliepen op de camper camping in een tentje bij m’n zwager Yorick en vriend Peter en trokken verder ook nog op met onze Haarlemse vriendengroep. Precies het gezelschap zoals voorgaande jaren. En het was echt weer zoooo leuk.

Op zaterdagmidadg rond een uur of 2 gingen we naar het festivalterrein. De eerste uurtjes van Lowlands stonden vooral in het teken van lekker eten, bijpraten en borrelen :D. Weinig optredens gezien. Ik kwam zélfs nog klasgenoten tegen van m’n middelbare school en het is zooo bizar hoe weinig iedereen veranderd is t.o.v. VIJFTIEN jaar geleden. Wow!

Hoogtepunten van vandaag waren: patatje rendang en birria taco’s, het feestje bij partiboi69 in de zon aan het begin van de avond, Midnight City van M83 in de Heineken en echt heeeeel veel gezelligheid met m’n Lowlands-crew. Als ik er nu over schrijf krijg ik alweer helemaal kriebels in m’n buik van hoe FIJN ik het vond.

Op zaterdagnacht lag ik rond 2 uur in bed. Deze mama heeft het in tijden niet zo laat gemaakt en boyyyyy ik had ook wel weer onderschat hoeveel last van je lijf je kan hebben zo 4 maanden na een bevalling. Echt pittig. Ik kwam letterlijk bijna niet meer bij m’n tent, omdat ik nog amper kon lopen van de rugpijn. Maar goed; een nachtje goed slapen op een luchtbed deed wonderen, want de volgende dag was ik gewoon weer van de partij :D.

Maar nét de tent gehaald haha

Zondag:
Op zondag werd ik om 11 (!) uur ‘s ochtends wakker. Dat betekent dat deze kersverse ouder gewoon even van 2 – 11 heeft getukt op een heel lawaaierig festival (ook ‘s nachts). Kennelijk was het nodig, hahaha. Vét heerlijk.

Op deze Lowlands-zondag stonden de meeste dingen die ik wilde zien gepland, zoals Son Mieux en Billie Eilish. (Die beiden geweldig waren). Maar we begonnen de dag met pannenkoeken bij de tent. Zó gezellig #campinglife.

Om 2 uur was het optreden van Son Mieux en dat is voor Lowlands-begrippen pittig vroeg kan ik je vertellen. Helemaal als je tot 11 hebt uitgeslapen haha. Moest me echt haasten om dit optreden te halen. Maar we did en het was geweldig.

De rest van de dag stond in het teken van veel afkoelen en schaduwplekken zoeken, veel mojito’s drinken, veel chillen, borrelen en gezelligheid, veel eten (o.a. een broodje Koreaans to-die-for-stoofvlees en een bijzonder lekkere krop sla), een heftige pit waar ik me niet aan waagde, een heel vreemd Game-of-thrones-achtig optreden in de Heineken en dé afsluiter van Lowlands: Billie Eilish in de Alpha. En van dat laatste optreden heb ik echt iedere minuut genoten. Dit was mijn reden om ook dit jaar weer naar Lowlands te willen. Ohhh wat heb ik ervan genoten.

Wil je mijn hoogtepunten van Lowlands nog eens nalezen? Check dan deze blog voor ultieme nagenietings!

Op zondagavond reden we na Billie weer naar huis, waar Morris door Jan z’n zusje naartoe was gebracht. Inmiddels hadden pake & beppe oppasdienst en waren zij dus op zondag met Morris bij ons thuis aan het chillen. Toen we ‘s nachts om 1 uur thuiskwamen, heb ik nog de nachtvoeding gedaan en dat was wel echt een heerlijke afsluiter van een heel fijn weekend.

Maandag:
Op maandag hadden we een opvang-dag voor Morris gepland staan, dus die brachten we ‘s ochtends weg. We ontbeten nog even met de ouders van Jan en toen was het tijd om weer in bed te duiken. Want we hadden allebei wel echt veel kilometers gemaakt dit Lowlands-weekend en onze lijven waren k a p o t. Tijd voor een dutje!

Maar het lukte me niet om te lang in bed te liggen, want het was super mooi weer en Jan en ik hadden vakantie dus ik voelde helemaal de urge om van alles te doen.

Dan maar ff op een matrasje in de tuin

Jan kwam met het geniale idee om te lunchen op het strand en dat zijn we meteen maar gaan doen. We streken neer bij tent6 en aten verrukkelijk en daarna hebben we nog even een duik genomen. Oh wat HEERLIJK.

Toegegeven: ik voelde me ook wel schuldig richting Snorrie die op de opvang zat terwijl “pappie en mammie” lekker op het strand liggen te chillen, maar we hadden die dag nou eenmaal staan en zoals Jan het mooi verwoordde: je hebt momenten met z’n drie nodig, momenten voor jezelf, maar óók nog momenten met z’n twee en die pakken we nu even. En dat is wel echt waar, anders draait echt alles alleen maar om de baby.

God, wat was dit heerlijk.

Maar! Lekker op tijd haalden we Morris ook weer op, want ik had echt zin om tijd door te brengen met m’n kleine vriend.

Snorrie ging om 7 uur alweer naar bed en na een gezond avondmaaltje kroop ik lekker in de tuin op de bank om een boek te lezen. ‘s Avonds voor het slapengaan deden Jan en ik nog een lesje yoga in de woonkamer en toen was het rond half 10 tijd om weer te gaan tukken.

Dinsdag:
Op dinsdag was ik er wel weer; genoeg hersteld van Lowlands, tijd om te klussen :D. We hebben deze week allebei vrij en weinig plannen, dus kunnen we ook eindelijk weer eens klusjes doen. Oh en wat houden we daar toch van. Morris ging weer naar de oppas (stond al gepland) en zodra hij de deur uit was trokken wij onze klus kloffies aan en gingen we aan de slag met de buitenkeuekn.

We zijn de hele dag bezig geweest met tegelen en het was INTENS leuk. We zijn zelfs nog even doorgegaan toen Morris al op bed lag en wij met de babyfoon in de tuin onze klus af konden maken. Zo fijn dat dit gewoon kan <3 Dat het leven echt niet ophoudt als je een kindje krijgt.

Voor het slapengaan deden we wederom een lesje yoga (het was nodig, want tegels zetten is best een zware klus) en daarna dook ik weer lekker in m’n leesboek. Ik lees momenteel De Camino, wat echt een vet spannend boek is. Aanrader!

Woensdag:
Op woensdagochtend moest ik echt even een paar dingen voor werk doen, terwijl Jan met Morris chillde. Maar daarna hadden we echt een geweldige dag op de planning. We gingen met de bakfiets naar het strand en het was echt geweldig. Alles liep zoals we wilden, terwijl baby-life ons tot nu toe vooral leert dat je niet te veel moet willen en dat alles wat lukt pure winst is. Maar niet vandaag: vandaag ging TOP.

We begonnen de dag met… Morris’ eerste hapje! Ik had pompoen klaargemaakt en dat vond Morris vrij neutraal, haha. Hij reageerde er gewoon heel prima op; niet heel lekker, niet heel vies. Gewoon prima ;-).

Daarna stapten we op de fiets naar het strand; een rit van 12 kilometer door de duinen en dat was echt fantassssstisch op de nieuwe bakfiets (de Batavus fier 2). De bak voorin lag lekker vol met allemaal spullen voor Morris, Morris chillde ‘m lekker in z’n babystoeltje in de bakfiets, Jan fietste het drukke gedeelde door de stad maar daarna nam ik het roer over en ben ik met de bakfiets door de duinen gesjeest. En dat was echt fantastisch.

Na een halfuurtje kwamen we aan op het strand en installeerden we ons bij Raoa Nui op de strandbedjes met windschermen. Ideaal met baby, want zo zit hij uit de wind en uit de zon. Morris heeft wonder boven wonder een halfuur in z’n babynestje geslapen op het strand en na twee uurtjes chillen fietsten we weer naar huis.

Onderweg stopten we even bij vrienden Jort & Nina voor een spontaan wijntje in de wijn en wéér was Morris modelbaby en sliep hij lekker ene halfuurtje bij me op de arm, terwijl wij borrelden in de tuin. Niet normaal hoor, deze dag.

‘s Avonds bracht Jan Snor naar bed en heb ik nog ff lekker gekookt. Daarna was het wederom tijd voor yoga en een boek lezen. Ohhh deze vakantie <3.

Donderdag:
Op donderdag moesten we om half 9 bij de Chiropractor zijn met Morris en geloof het of niet, maar sinds dit weekend slaapt onze baby opeens door én uit, dus we schrokken om 8 uur pas wakker met z’n allen hahaha. Snel verschonen en voeden en hop in de auto naar de chiro voor z’n derde behandeling.

Hij gaat al goed vooruit; eerst zat z’n nek echt vast en lag hij steeds met z’n hoofd naar één kant, waardoor een stuk achterhoofd helemaal is afgevlakt. Maar inmiddels is z’n nekje niet meer op spanning en kijk/ligt hij ook naar de andere kant. Echt top, want hopelijk kunnen we op deze manier de afvlakking nog wat tegengaan.

Na de chiro hadden we een gezellig ochtendje met z’n drie. We sliepen, speelden, ik heb nog even piano gespeeld voor Morris, Ted heeft even met z’n staart over Morris gezicht geaaid en ik heb nog lekker even met m’n kleine lieverd op de arm geslapen op de babykamer <3.

‘s Middags ging Snor naar de oppas en gingen Jan en ik aan de slag met de buitenkeuken. We moesten nog wat tegels op maat maken en zijn daar de hele middag mee bezig geweest: aftekenen, zagen en lijmen. Maar nu is wel de hele buitenkeuken betegeld. VET :D.

(Hier zie je ook goed de dode kamperfoelie)

Op donderdagavond waren Jan en ik allebei moeeeee. Tijd voor een simpel maaltje en een aflevering van Het Perfecte Plaatje. Daarna was het wederom tijd voor yoga en boek lezen en toen weer lekker op tijd naar bed.

Inmiddels is het vrijdagochtend en we hebben vandaag *geen* plannen. Heerlijk! Ik ben de ochtend eventjes aan het werk en heb een theetje gedronken bij een vriendin, Jan is ziek en heeft waarschijnlijk een Lowlands-griepje te pakken. Maar we hoeven nietssss vandaag, dus dat is helemaal oké.

Ik denk dat ik nog even ga voegen en als het droog blijft, dan ga ik misschien zelfs al wel even de buitenkeuken stucen. ZIN IN. Verder weinig plannen dit weekend, dus ik ben heel benieuwd waar ik jullie dinsdag over ga bijpraten :D.

Thanks iig voor het lezen van mijn dagboek en ik wens je een fijn weekend! Liefs!

Volg mijn leven op Instagram
Daar deel ik dagelijks alles wat ik meemaak in mijn leven. Van stories over thuiswerken, lekker koken, knuffelen met poes Teddy tot verbouwstories, m’n outfit of today en heel veel tips om het leven zelf leuk te maken #zelfdeslingersophangen. Je vindt me als @Lterveld op Insta!

7 reacties op “Leo’s leven 168: vakantie in eigen land, Lowlands & buitenkeuken tegelen!

• Suzanne zegt:

Hai! Wat voor baby stoeltje hebben jullie in de Fier 2? Wij hebben een standaard waar je de maxicosi op klikt, maar die staat in de punt. Zodat je de baby ziet zeg maar. Moest ook daar omdat er nog een peuter op het bankje moet, maar ik was dus benieuwd of jullie de maxicosi gebruiken of toch iets anders 😃

• Zeker!!! Dan kan hij een mooi lang stuk erop slapen. Er hoort trouwens ook een Facebook groep bij, waar ze kunnen meekijken of hij in de goede maat ligt. Hele aardige mensen (The Noggin Doctor heet die groep)

• Ik ben sinds een tijdje helemaal hooked aan je dagboeken, zo gezellig! En die kamperfoelie heeft nog wel potentie hoor, veel liedjes voor zingen!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *