OP REIS: Portugal dag 6: Surfles, relaxen bij het huis en chique uit eten

Zo… waar waren we gebleven? Inmiddels is het vrijdagochtend en zijn we begonnen aan onze laatste volle dag in Portugal. Wat gaat het snel! Vandaag blijven Amber en ik bij het huis voor een ultieme chilldag; ik ga een beetje bloggen (het is tenslotte officieel blogdag ;-)), we gaan eventjes naar het strandje lopen, ik ga heel veel lekker eten maken, bij het zwembad liggen en flink verder lezen in m’n boek. En dat allemaal onder de Portugese zon. We hebben het goed!

Gisteren was ook een toffe dag. We stonden om 9 uur ’s ochtends al op het strand voor surfles en hebben daarna echt een verrukkelijke middag en avond gehad. Benieuwd? Lees door!

We begonnen de dag met de wekker, voor het eerst deze vakantie. Om half 10 moesten we op het strand zijn voor surfles. Dit keer zou Mikki, net als ik, aan de kant blijven en met mij chillen op het strand. De rest ging surfen. En de golven waren een partij goed deze ochtend! Voor beginners dan… Iedereen heeft gestaan, zo cool!

Aan het einde van de surfles kreeg Yoka het surfboard heel hard tegen haar hoofd en moesten we stoppen. Arme Yoka! Gelukkig waren we dicht bij huis en zouden we daar de rest van de dag rustig aan doen.

Thuis maakte ik een lekkere lunch met mozzarella, rauwe ham, avocado, tomaat, een knoflook broodje en olijfolie. Vet lekker! En nog lekkerder: dit opeten in de zon naast je privézwembad. #hartjesogen 🙂 🙂 🙂

Daarna hebben we echt de hele middag bij het zwembad gelegen. Geslapen (want: ’s nachts terrornachten door muggen), gegeten, gezwommen, gelezen. God, wat is vakantie toch lekker.

Een foto die is geplaatst door Leonie ter Veld (@lterveld) op 6 Aug 2015 om 7:50 PDT

Om een uur of 5 vertrokken Mikki, Yoka en ik naar de grote supermarkt (Incontinental, volgens Yoka) voor boodschappen voor vrijdagavond. Ik ga weer koken :D!

In de supermarkt werd ik echt aan alle kanten verleid. Ik ben zó gek op grote buitenlandse supermarkten. Zo veel producten die we in Nederland niet kennen of die allang uit de schappen zijn verdwenen. Love it! Gelukkig hadden we een lijstje mee, anders had ik echt de hele supermarkt leeg gekocht ;-).

Een foto die is geplaatst door Leonie ter Veld (@lterveld) op 7 Aug 2015 om 2:49 PDT

Wel kon ik het niet laten om een vrachtlading Cheetos voetbalchips mee te nemen voor thuis, Dinokoekjes te kopen (ken je ze nog?) en veel te duur fruit te kopen (4 euro voor 1 vrucht, en ik heb geen idee wat het is).

Na het boodschappen doen moesten we ons thuis klaarmaken voor ons jurkjesdiner. Dit is sinds vorig jaar een begrip in onze vriendinnengroep. Eén avond op vakantie gaan we helemaal uitgedost en op ons allermooist (…) uit eten in een iets duurder restaurant. En dan gaan  we all the way: wijnen, appetizers, voor-, hoofd-, nagerechten; alles waar we zin in hebben.

Omdat we sinds woensdag met z’n zessn zijn, passen we alleen niet meer in onze mini auto. Klein probleempje waar we van te voren niet echt enorm over hebben nagedacht. We hadden het plan om misschien in Sintra te eten, of een ander plaatsje in de buurt, maar besloten maar bij het restaurant hier om de hoek te eten. Niet dat we daardoor op kwaliteit inleverden, don’t worry; dit restaurant staat hoog aangeschreven op TripAdvisor en het uitzicht is er fantastisch. Voor de oplettende lezer: dit is inderdaad hetzelfde restaurant als waar we zaterdag hebben gegeten!

Ik bestelde vooraf de garnalen in aioli en kreeg me toch een hoeveelheid (check de eerste foto)! Het voorgerecht kostte 13 euro, wat al wel vrij prijzig was, maar ik snap het volkomen voor de hoeveelheid garnalen die ik kreeg. Suuuuuper veel. En hartstikke lekker! Echt; mjam!

Als hoofdgerecht bestelde ik een vegetarische curry met kokossaus. Eigenlijk wilde ik wel weer de kabeljauw bestellen die ik zaterdag ook al had gegeten, maar: die had ik zaterdag al gegeten. Geen optie.

Yoka en Mikki hadden allebei salades vooraf, die ook allebei heel lekker waren. Layla en Amber deelden de ‘fried prawns’, wat gewoon gamba’s bleken te zijn (wel ook erg lekker). En Vera verorberde een wortelsoepje.

Als hoofdgerechten hadden we dan verder nog steaks en gamba’s en iedereen heeft heerlijk gegeten. 🙂 Top-plek!

Om een uur of 12 waren we pas klaar met het diner en liepen we naar huis. Thuis dronken we nog één port op het terras en doken we daarna allemaal ka-pot ons bed in. Weer een heerlijke vakantiedag achter de rug :).

LEKKER SOCIAAL:

VOLG MIJ VIA INSTAGRAM |  YOUTUBE | BLOGLOVIN | TWITTER | FACEBOOK & als je iets klaarmaakt van m’n blog of uit mijn kookboek, let me know @lterveld of op faceboook! PS: Ik zit ook op snapchat, volg mijn eetdagboeken via @lterveld!

LEES OVER PORTUGAL DAG 3, 4 EN 5 HIERONDER:

Eén reactie op “OP REIS: Portugal dag 6: Surfles, relaxen bij het huis en chique uit eten

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *