Dag leuke mensen! Ik blog vanuit PORTUGAL! Wiehoe! Gisternacht, vrijdag op zaterdag om kwart over 3, ben ik vertrokken met vier vriendinnen naar Ericeira, een surfersplaatsje aan de Portugese kust.

In een privé villa waar je u tegen zegt (Vila Fredy), met zwembad, enorme keuken, prachtig uitzicht en op 2 meter lopen van het strand, chill ik ‘m de komende week kei-hard met m’n besties. Benieuwd naar onze avonturen? Ik ga zo veel mogelijk proberen te bloggen (omdat ik dat te leuk vind) en hou van alles bij op Snapchat (lterveld/leonie ter veld) en ik ga je nú bijpraten over dag 1!

We begonnen de reis dus om kwart over 3 bij vriendin Amber. Met de auto vertrokken we richting Schiphol, waar we om kwart over 6 de lucht in gingen. De reis verliep vlekkeloos! In Portugal huurden we een auto, die we vol propten met alllll onze bagage (ik heb echt voor 4 weken ingepakt) en om 2 uur ’s middags kwamen we aan bij onze villa. Jezus, wat mooi. Het is hier veel mooier dan op de foto’s!

We hebben een enorm zwembad, die we meteen -als aftrap van de vakantie- hebben ingewijd met WIJN! Super chill. Daarna waren we allemaal te brak voor woorden en hebben we heerlijk liggen slapen. En ik ben begonnen in het boek ‘The Rosie Project’! Veel goede verhalen over gehoord en ik vind het nu al een tof boek.

’s Avonds gingen we uit eten bij restaurant Golfinho Azul, met een uitzicht over zee. We zitten bij een heel rustig strandje, in een baai. Superrrrr chill!

Het eten was echt fantastisch ook. De recensies van dit restaurant op tripadvisor liegen er niet om, en hoewel we (ik) wel een beetje sceptisch waren (we werden best slecht geholpen), ben ik toch echt enthousiast over dit restaurant. Het uitzicht is fantastisch en het eten nog beter. Ik bestelde de kabeljauw met aardappelen en vroeg er groentes bij. Ik kreeg een bord vol; vet veel verse kabeljauw, hele lekkere aardappelen in olijfolie (echt olijfolie-soep bijna) en lekker worteltjes en boontjes erbij.

Erbij dronken we uiteraard wijn en oeeeeeeh ik kan wel wennen aan die Portugese wijnen. Ik heb al twee soorten wit op en ze waren allebei fantastisch!

Na het diner gingen we terug naar ons paleis om nog een biertje in de tuin te drinken. Kaarsjes aan, sterrenhemel, geen geluid, alleen maar chillen. Ik kan hier wel aan wennen.

En nu is het alweer dag 2. Vandaag op de planning: heeel veel relaxen, boeken lezen, eventjes Ericeira in en vanavond barbecuen bij huis. En heel veel wijn. WAAAAH!

LEKKER SOCIAAL:
VOLG MIJ VIA INSTAGRAM | TWITTERFACEBOOK & ik zit ook op snapchat, volg mijn vakantie via @lterveld!

3 reacties op “OP REIS: Portugal dag 1: vertrek, aankomst, wijn in het zwembad & dinner with a view!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *