Leo’s leven 243: Project trapkast, 38 worden, nieuwe auto & fertiliteitsupdate

Hallo fijne mensen en welkom bij mijn dagboek van dinsdag 13 augustus. Vandaag doe ik het even anders dan anders, want ik zou een dagboek schrijven over hoe m’n hele week was, maar ik zit in zo’n C H A O S omtrent werk en afrondingen zodat ik komende week op vakantie kan, dat ik eigenlijk ‘ff snel en kort’ een dagboekje wilde schrijven, maar dat KAN helemaal niet, omdat ik van alles heb beleefd. Dit begint nu al chaotisch. Maar! Dit keer dus even geen uitgebreid dagboek, maar wel even een klein berichtje van mij omdat ik niet op vakantie wil gaan zonder m’n laatste dagboek te hebben geschreven.

M’n laatste dagboek
M’n laatste dagboek?? Nee, natuurlijk niet, maar wel voor de komende weken. Ik ga namelijk dit weekend naar Lowlands, daarna 3 weken op vakantie en dan vólle bak aan de slag met Geheim Project Waarover Je Een Vorige Keer Al Een Beetje Kon Lezen en daardoor ben ik pas terug met Leo’s leven op… woensdag 18 september. Dat klinkt als een eeuwigheid en dat is het eigenlijk ook.

Tussendoor denk ik dat ik nog een gezellig vakantiedagboek schrijf op maandag 9 september, maar dat is even afhankelijk van hoe druk het precies wordt na de vakantie. Want dat het druk wordt, is een zekerheid. En daarom ben ik nu ook zo toe aan vakantie, hahaha. In prospect. XD.

Maarrrr! Voordat ik op vakantie ga wil ik nog even een kleinnnnnne terugblik doen op de afgelopen week, want je hebt ongetwijfeld van alles voorbij zien komen op stories en m’n dagboek is dan altijd een fijne plek voor íets meer toelichting.

Jan was jarig
Zo stonden de afgelopen dagen in het teken van Jans 38e verjaardag, die we vierden met vrienden en familie in de tuin. We barbecuëden twee avonden achter elkaar en het was onwijs gezellig. Ik gaf Jan skilessen cadeau, die hij dit najaar kan innen op een Indoor skipiste in Bloemendaal en waar hij hopelijk de rest van z’n leven profijt van heeft :D.

Teddy naar de dierenarts
Daarnaast ben ik vorige week met Tedmans naar de dierenarts geweest, wat een hele toestand was, want Tedje wilde natuurlijk niet in z’n reismand en vluchtte meteen uit de woonkamer, toen hij me met dat ding aan zag komen. Hoe is het toch mogelijk. Toch gedroeg hij zich voorbeeldig bij de dierenarts en bleek hij kerngezond! Iets wat ik niet had verwacht, want hij is net 12 geworden en wordt wel zichtbaar een oudere kat (vooral als ‘ie naar beneden loopt van de trap af). Maar! Nog helemaal het baasje, onze harige viervoeter. Yes!

Project Trapkast
M’n vader kwam op dinsdag tot en met donderdag gezellig langs, maar niet alleen voor de gezelligheid alswel vooral voor het klussen aan Project Trapkast. Vorige week heb ik de trapkast zelf behangen met geweldig bloemetjesbehang en op woensdag hebben m’n vader en ik er een kast in gebouwd, die op geen één plek in de muur bevestigd is, maar wél veel gewicht kan dragen. Dit omdat de muur – die ik een paar maanden geleden zelf gestuct had – heel broos was, dus niet ideaal om planken in op te hangen. Maar m’n vader is mega handig en bedacht een mooi systeem. Na een dag hard klussen waren we klaar. Nu is de volgende stap: alle planken schilderen, maar dat ga ik na mijn vakantie doen. En ik wil eigenlijk de onderkant van de trap nog roze maken. En iets met verlichting doen, maar dat komt allemaal wel. Je leest het; ik ben lekker creatief bezig en geniet er met volle teugen van.

Interview met de horecabaas van Lowlands
Verder interviewde ik vorige week de horecabaas van Lowlands over al het eten en drinken dat we kunnen verwachten op LL24 en dat was mega leuk. Ik had het best goed voorbereid, al zeg ik het zelf, en wist al vrij goed wat ik wilde schrijven. Daardoor verliep het interview heel chill en kon ik donderdag m’n artikel hier op mijn blog publiceren. En oh oh oh, wat gaan we lekker eten op Lowlands en oh oh oh, wat heb ik er zin in.

Een nieuw fietsstoeltje
In de categorie vervoersnieuws had ik trouwens afgelopen week twee nieuwtjes: zo fietsten we voor het eerst met Morris in een fietszitje voorop mijn Batavus Mambo stadfiets (niet elektrisch). En met we bedoel ik Pake en Beppe, want ik heb zelf nog geen meter ermee gefietst, hahaha. Maar! Dat komt! We hebben namelijk een fietsstoeltje gekregen – naast de bakfiets – zodat we de fiets mee kunnen nemen op vakantie en Morris daarin kunnen vervoeren. As ik Pake en Beppe moet geloven, vindt hij het suuuuper leuk om in het fietszitje te zitten, dus dat belooft wat. Ik twijfel alleen nog over of hij een helmpje op moet. Wat zeggen jullie; doen of niet?

De nieuwe auto!
Oja, we waren nog in de categorie vervoersnieuws: jan en ik hebben een nieuwe auto! We hebben vorige weke vrijdag onze Audi Q5 uit 2009 opgehaald uit het Oosten van het land en zijn super blij! A.s. woensdag leveren we onze geliefde Ford Puma in en stop onze samenwerking na 6 jaar. En dat was echt een top samenwerking. Ik ga m’n Fords ook wel missen en moet nu echt nog ff wennen aan een nieuwe auto van een ander merk, maar na wat onderzoek en vergelijkingen op Chat GPT bleek deze Audio Q5 uit 2009 voor ons een hele goede gezinsbak met de meeste bergruimte én belastingvoordeel, omdat het een auto van 15 jaar oud is die onder de young timer regeling valt. Natuurlijk had ik ook liever een nieuwere auto gereden, maar dit was geldtechnisch een interessantere optie dus daar zijn we voor gegaan :).

Toffe samenwerkingen
Dan is er ook nog goed nieuws in de categorie kortingscodes, ik heb namelijk vandaag een samenwerking met Tylko op Instagram gepost, waarbij je met de code LeonieSummer 41% korting krijgt op een kast van Tylko (en dat is veeeeeel) ennn a.s. donderdag komt er een lekkere kortingscode aan voor een van mijn favoriete kledingmerken, waar heel veel van mijn kleding van is (G&G!!).

Fertiliteitsupdate
Als laatste nog even een kleine fertiliteitsupdate: na 6 negatieve ovulatietesten en daarna 6 positieve ovulatietesten, ben ik maar weer gestopt met het tracken van m’n ovulatie, omdat het niet echt betrouwbare info lijkt. Ik ga het nog overleggen met de arts over tien dagen – als we op vakantie zijn -, maar ik vermoed dat we toch weer moeten gaan voor een traject waarbij we via inwendige echo’s m’n cyclus gaan tracken, ipv met ovulatietesten die door mijn pcos niet goed werken. Ik hoef geen advies, ik wil alleen m’n ei (pun intended) kwijt, want het is KAK en ik ben er meteen alweer heel veel mee bezig en dat bevalt me niet per se amazing. Sinds ik ben gestopt met ovulatietesten is het in ieder geval weer wat meer uit mijn systeem en dat voelt goed. Dus; volgende stap was bloedprikken in Rotterdam – wat ik gisteren heb gedaan – om mijn progestoronlevels te checken en dan hebben we 23 aug dat telefoontje met Erasmus. We horen dan wel hoe nu verder. Voor nu verwacht ik dat de eerste terugplaatsing pas in oktober plaats zal vinden, maar we gaan het meemaken. Stapje voor stapje.

In het kort is dat wel ongeveer wat ik heb beleefd de afgelopen week. Zo heb ik je toch een beetje bijgepraat <3.

A.s. vrijdag ben ik er dus niet met een dagboek, omdat ik dan heerlijk ga genieten van Lowlands 2024. Zin in! Wie is er ook? Dan slapen we zondag bij de ouders van Jan die op Morris passen, komen we maandagavond thuis in Haarlem, gaan we dinsdag de camper inpakken en woensdag vertrekken richting Slovenië. Ondertussen ben ik nog drukkkk met het boeken van campings op onze route van Haarlem – Luxemburg – Zuid Duitsland – Bled – Bovec – Saksida – Kust – Duitsland – Duitsland – Groningen en ik vind het een Horrorklus, maar ben wel blij als dit gedaan is voor de vakantie zodat we eenmaal daar volledig tot rust kunnen komen (lees: hele dag achter onze dreumes aan rennen). Also: in de tussentijd passen Jans broertjes en vrienden Paul & Kyr op ons huis & Tedmans <3.

Na de vakantie wordt het dan mega druk met m’n oudenieuweproject waar ik je z.s.m. over vertel en heb ik allemaal toffe samenwerkingen in m’n agenda staan. Jan begint ondertussen weer bij een nieuwe zzp-klus die ook vet is, dus er staat alweer van alles te gebeuren.

Daarover lees je dus weer in mijn dagboeken na de vakantie. Voor nu was dit eventjes de laatste en spreek ik je over een ruime maand weer <3. Ik hoop dat je een heerlijke tijd hebt met veel zon en dat je gezellig meekijkt naar onze vakantievibes op Insta. Tot na de vakantie!!

Volg mijn leven op Instagram
Daar deel ik dagelijks alles wat ik meemaak in mijn leven. Van stories over thuiswerken, lekker koken, knuffelen met poes Teddy tot verbouwstories, m’n outfit of today en heel veel tips om het leven zelf leuk te maken #zelfdeslingersophangen. Je vindt me als @Lterveld op Insta!

Hey Leo, waarom heb je het gezicht van Morris eigenlijk verborgen?
Nou; er zijn best wat mensen die dit dagboek lezen of mij op Instagram volgen en ik vind het een veiliger idee dat die grote massa mensen m’n baby niet kan herkennen. En natuurlijk vind ik het SUPER jammer ook, want het liefst laat ik z’n vrolijke gezichtje de hele dag aan iedereen zien. Maar met veel volgers weet je gewoon niet echt wie er allemaal mee zitten te kijken met welke motieven en dan vind ik het fijner om op deze manier iets meer grip op die situatie te hebben. De eerste drie maandjes mocht iedereen meegenieten en sinds dien is z’n gezichtje online alleen te zien voor mensen die we kennen. Ik hoop op je begrip daarin en vertrouw mij als ik zeg dat onder die geblurde blokjes steeds een HEEL vrolijk kindje verstopt zit :D.

13 reacties op “Leo’s leven 243: Project trapkast, 38 worden, nieuwe auto & fertiliteitsupdate

• Annemarie zegt:

Zéker een helm! Ik werk op de spoedeisende hulp, en de ellende die wij hier zien wat betreft fietsongelukken… Echt niet oké!
    Tot op LL, fijne vakantie!

• Hee Leonie,
    Wat fijn dat je ook weer deelt over je fertiliteitstraject! Toen ik 2 jaar geleden ook de diagnose kreeg heb ik je blog daarover ook aan m’n vriend laten lezen. Helaas intussen nog geen vervulde wens maar hopelijk gaat dat snel volgen en dat hoop ik ook opnieuw voor jullie!

• Stephanie zegt:

Team Helm +1.

In Duitsland, waar ik woon, is dat de absolute standaard (tenminste voor de kids). Mijn zoon (toen 5) is daadwerkelijk ook een keer door een auto aangereden, terwijl hij op de stoep fietste (geen fietspad aanwezig).

• Zeker een helm! Hier in BE is dat eigenlijk heel erg ingeburgerd (NL is wel veel beter voorzien qua fietspaden vergeleken met BE, maar alsnog). Ik zie persoonlijk geen enkel tegen argument voor een helm? Kindjes zijn 1 en 4 en beide zijn het echt gewend.
    Geniet van je vakantie! 🙂

• Laura Thunnissen zegt:

Als ik onze kat bijvoorbeeld meeneem naar de berging (kleine ruimte) en deur dicht doe. De kattenmand staat er al, dan kat er zo in!

Wij hebben geen helmpje bij onze dochter van 4. Nooit gehad eigenlijk

• Chantalle zegt:

Als je een helm neemt voor je kind, neem er dan ook een voor jezelf! Als je in een ongeluk (ik hoop het natuurlijk niet) terecht komt waar een helm het verschil maakt, dan is de kans op (hersen)schade bij jezelf ook enorm groot. En een volwassen brein herstelt nu eenmaal een stuk moeilijker dan dat van een nog ontwikkelend kind, en vaak hou je ook nog restverschijnselen eraan over.

• Altijd fijn om weer te lezen 🙂 en ik sluit mij aan: zeker een fietshelm! Meteen aan laten wennen. En vooral omdat die kleintjes zichzelf niet kunnen opvangen mocht je vallen, wij beschermen ons intuitief maar zij kunnen dat nog niet. Even geleden zachtjes onderuit gegaan met dreumes en man wat was ik blij met die helm (ze was helemaal oke)

• Ook team fietshelm! Hier in Spanje is het verplicht, dus iedereen is team fietshelm. En onze dochter is gek op haar fietshelm. Fijne vakantie!

• Yes hier ook team helm! Meteen vanaf het begin gedaan en nu is het heel normaal voor hem. + ik las laatst een quote van een motorrijder: ‘Dress for the slide, not for the ride’; misschien niet helemaal van toepassing op fietsen met een kleintje, maar er zit een kern van waarheid in.
    Heeele fijne vakantie, nu al zin in je dagboek na je vakantie!

• Sharona zegt:

Nadat ik zelf een lelijk litteken overhield in mijn gezicht na een fietsongeluk (hallelujah, mijn zoon zat op dat moment niet voorop), toch voor mijn zoon maar een helm gekocht. Hij vindt het inmiddels zelfs leuk om hem op te hebben en herinnert me eraan als ik het zou vergeten en weg fiets zonder. Ideaal!

• Hi Leonie, heerlijk om altijd je dagboek weer te lezen! Nog een tip: altijd een fietshelmpje voor de kleintjes! Dan wordt het voor hen een (goede!) gewoonte. Heel veel plezier op LL en vakantie! <3

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *