Leo’s leven 244: vakantierecap, fertiliteitsupdate, geheim project en meer!

Hoi allemaal, wat HEERLIJK dat je weer hier bent om mijn dagboek te lezen. Ruim anderhalve maand heb ik geen dagboek geschreven, omdat ik op vakantie was en daarna HEEL druk was met een geheim project – waar ik je zo meer over vertel – waardoor ik even geen tijd had voor Leo’s leven. Toen kwam er ook nog koorts bij Morris en griep bij mezelf om de hoek kijken en op die manier vlogen de weken voorbij. Maar ik ben er weer! Vanaf deze week kun je gewoon weer twee keer per week een dagboek van me verwachten, op dinsdag en vrijdag, met daarin alle avonturen die ik op dagelijkse basis beleef.

Vandaag begin ik even met je bijpraten over onze vakantie, in een korte vakantierecap. Daarna geef ik je een update over ons fertiliteitstraject, want we zijn alweer een paar keer naar Rotterdam geweest. Dán vertel ik je meer over waar ik zo druk mee was (#geheimproject) en daarna een klein stukje dagboek zoals ik het altijd doe: je vertellen over mijn afgelopen week.

Pak er even lekker een drankje of een hapje bij (eerste scoop van dit dagboek: ik ben (weer) gestopt met chips eten en het is echt vreselijk jammer), maak het jezelf comfortabel en lees gezellig mee. Welkom terug!

Een korte vakantierecap
Eind augustus en begin september ben ik met m’n gezin (het voelt zooooo oubollig om dit te typen en totaal niet Leo, maar ik vermoed dat meer ouders hier last van hebben?) op vakantie gegaan naar Slovenië. We zijn in totaal twee weken op pad geweest met de camper die we van mijn zus konden lenen (/huren) en het was TOTAAL anders dan we hadden gedacht. Wel heel leuk, maar wel héél anders dan gepland.

Zo was het de bedoeling dat we op vakantie gingen naar Slovenië, om daar de prachtige natuur te ontdekken. Je weet wel: hiken door kloven, zwemmen in riviertjes, wandelen door wijngaarden, rijden over bergpassen en hier en daar een waterval bezoeken. God, wat hadden we er zin in.

We vertrokken op de woensdag na Lowlands met de camper en slim als wij zijn, hadden we bedacht om er in 4 dagen heen te rijden. Vier keer een kort ritje zou namelijk chiller zijn met Morris de autohater dan één of twee hele lange ritten. Het idee: we rijden 4 uur, Morris slaapt 2 uur, we stoppen even en rijden dan nog twee uurtjes door waarbij ik Morris op de achterbank entertain met boekjes, liedjes en dat soort activiteiten. We komen lekker op tijd aan op de camping en kunnen nog genieten van onze middag. Heerlijk vooruitzicht!

De praktijk: Morris sliep maximaal 1 uur in de auto, waardoor de entertainmentmodus bij mij VOL aan moest. Ook moesten we langere tussenstops maken om Morris moe te krijgen voor de rest van de rit en uiteindelijk duurde iedere reisdag dus ongeveer 6 uur. We kwamen steevast veel te laat aan op een camping, waardoor er echt een minimaal tijdsvenster was waarin we leuke dingen konden doen op de camping, voordat Snorrebaard alweer naar bed moest. Om vervolgens voor een camper te zitten die potdicht zat omdat Morris erin lag te slapen en we hem niet wakker wilden maken. Iedere avond warme wijn drinken, omdat we niet bij de koelkast konden. Je moet er wat voor over hebben ;-).

Na 4 slopende dagen waarbij iedereen HELEMAAL klaar was met reizen (naar Luxemburg, Stuttgart, München en dwars door Oostenrijk – waar we van begin tot eind in file stonden), bleven we een paar dagen op één camping in Slovenië. Camping Sobec was een geweldige plek aan een meertje. We hadden een mooie camperplaats, dronken veel Aperol Spritz, maakten een mooie wandeling naar een waterval (die we niet zagen omdat we aan de bovenkant stonden) en hebben een poging gedaan om een kloof te bezoeken. Maar Morris’ slaapje liep anders dan gepland, waardoor we ons tijdslot verloren en – nou ja, te lang verhaal om hier te typen – we hebben geen kloof gezien. Overigens ligt Camping Sobec bij Bled – je weet wel, dat mooie plaatsje met een meertje met daarin een idyllisch eiland – en ook daar heb ik precies NIETS van gezien.

Na Sobec reden we door naar een geweldige camping in de wijngaarden, waar het 36 graden en volop zonnig was. Op de camping bij de wijnboer was geen plekje in de schaduw te vinden, dus helaas zijn we na 1 (geweldige) nacht meteen weer doorgereisd met ons naar schaduw hunkerende kindje. Op naar de kust!

We streken neer op een familiecamping in Italië en zo hadden we na 5 dagen Slovenië alweer achter ons gelaten. Niet omdat het een stom land was (in tegendeel, denk ik: ik heb er precies niets van gezien), maar vooral omdat we in Italië een camping vonden met een zwembad voor Morris en we behoefte hadden aan RUST en VERKOELING.

Op die camping in Italië was het overigens ook 36 graden, het zwembad was geweldig, maar Morris vond het na dag 3 wel gesneden met die natte voetjes de hele tijd. Hij wilde alleen nog maar voetballen met alle ballen van andere kinderen. Het douchegebouw was vreselijk verouderd en onder een naar alle kanten spuitende verkalkte douchekop vroeg ik me toch af wat we hier eigenlijk deden, terwijl we zelf zo fijn woonden in Haarlem bij het strand, waar het op dat moment een heerlijke 25 graden was en we een luxe badkamer hadden zonder kalkdouche. Toen er een bosbrand uitbrak in de buurt van de camping, vond ik het wel mooi geweest. Fuck deze 36 graden, we gaan naar huis.

In één ruk van 14 uur zijn we in de nacht naar huis gereden. En met “we” bedoel ik Jan, die slechts met een paar keer stoppen de hele rit heeft gereden. Wat een eindbaas.

Op vakantie gaan met een kind van 1,5 is écht iets anders dan vakantie met een baby. Iedereen zegt het je wel, maar ik moet dit soort dingen toch eerst even zelf aan den lijve ondervinden om het te geloven. Op vakantie heb ik werkelijk iedere drie seconden gekeken waar Morris uithing, want hij liep OVERAL naartoe, stopte alle schelpjes en steentjes in z’n mond of jatte een bal of ander speelgoed van kindjes in de buurt. Er was letterlijk alleen rust als hij op bed lag in de camper, hahaha. Het was heerlijk, maar het was ook hard werken in 36 graden. Ik weet zeker dat we voorlopig niet zo ver meer gaan met kleine kinderen. Ik heb zó weinig van Slovenië, Duitsland of Italië gezien, dat we net zo goed naar een leuke camping in Drenthe hadden kunnen gaan, hahaha.

Maar! Ik leerde van een meid van mijn yogales dat vakantie met kinderen niet gaat om tot rust te komen, maar om herinneringen te maken. En met die insteek kijk ik terug op een heerlijke twee weken :D. Met als hoogtepunt: de 5 dagen thuis in Haarlem :D.

Fertiliteitsupdate
Er is niet zo heel veel gebeurd sinds de vorige update, maar er staat wel van alles te gebeuren en ik zou zelfs over een paar weken ZWANGER kunnen zijn. Holymoly! Ik ben namelijk op dag dertien van mijn cyclus en waarschijnlijk gaan we in deze cyclus een terugplaatsing doen. Ik ben naar Rotterdam geweest om m’n cyclus te monitoren met inwendige echo’s en dat ziet er goed uit, maar het duurt nog even voor m’n eitje gaat springen, dus aanstaande vrijdag moet ik nog een keer een echo. Verder heb ik de Ovitrelle (een hormoonspuit) al in huis om mijn eisprong daadwerkelijk op te wekken én mocht ik meedoen aan een – voor mij – nieuw onderzoek waarbij er door middel van een vaginale swap wordt gecheckt of de bacteriën in je lijf gunstig zijn voor een zwangerschap. Het heet een receptivity-test en je kunt er hier meer over lezen.

Het is dus even afwachten wanneer m’n cyclus op het juiste moment is voor de hormoonspuit én of de bacteriën in mij gunstig zijn voor een terugplaatsing, maar als dat allemaal goed is, dan heb ik over een paar weken een terugplaatsing! WOOP WOOP!

Geheim project
Een ander ding waar ik na de vakantie drukkkkkkkk mee bezig ben geweest is mijn geheime project! Aanstaande maandag post ik op Instagram een foto van wat er nu precies staat te gebeuren, maar ik kan alvast hinten dat ik alweer vijf kookdagen achter de rug heb en dat daar héle leuke kleurrijke foto’s uit zijn gekomen, die ik nodig heb voor m’n geheime project, dat eind november in de winkels ligt…. 😀 Stay tuned!!

De afgelopen week
Nu ik je helemaal heb bijgepraat over mijn afgelopen weken, is het tijd om nog even een gewoon dagboekje te schrijven. Ik doe ‘m even kort dit keer, omdat ik al zoveel geschreven heb ennn omdat ik het afgelopen weekend in Groningen was, waarover ik nooit zoveel foto’s kan delen omdat niet iedereen in dat gezelschap dat online fijn vindt. Maar! Hier gaan we!

Vrijdag & zaterdag
Afgelopen vrijdag had ik een lekker druk ochtendje. Die vrijdag – 20 september – was namelijk de deadline van mijn geheime project en ik moest nog een paar dingen afronden. Tegelijkertijd was Jan druk bezig om Morris te entertainen én onze spullen in te pakken, omdat we een weekendje naar Groningen gingen.

‘s Avonds had ik namelijk een theatervoorstelling met m’n zus in de Stadsschouwburg op de planning. We gingen naar een ode aan de hysterische vrouw. Een voorstelling die in een heleboel kranten vijf sterren-recensies had gehaald, dus ik was er erg benieuwd naar. Maar samengevat kon ik wel zien dat de artiest onnnnngelofelijk veel talent heeft en dat dit voor een bepaald publiek echttttt geweldig is, maar mijn smaak was het niet zo. Misschien was het de drukke week die ik achter de rug had, waardoor kijken naar 7 hysterische types op een podium niet het soort ontspanning was dat me goed deed. Evengoed was het wel fijn om weer eens naar het theater te gaan <3. En al helemaal gezellig met m’n zus.

Ook op zaterdag bleven we in Groningen, waar ik voor het eerst naar zwemles ging met een van m’n neefjes, waar we spelletjes speelden in de tuin op de eerste herfstdag van het jaar die bijzonder zomers aanvoelde én waar we tot ‘s avonds laat genoten van de barbecueskills van mijn zwager, die geweldig flatbread met ossenhaas maakte op de Green Egg. Mjam!

Zondag
Op zondag reden we weer naar huis en was het tijd voor een gezellig middagje thuis. Jan moest nog trainen voor de halve marathon van Haarlem die hij deze week gaat lopen en hij had het geniale idee dat Morris en ik mee gingen fietsen op de bakfiets. We deden een geweldig ritje door de duinen, waarbij we Schotse Hooglanders én wilde paarden op het fietspad moesten kruisen. Zo leuk! Morris keek z’n ogen uit <3.

‘s Avonds waren we van plan om een lego-kunstwerk in elkaar te zetten, maar ik had echtttt geen puf meer in m’n lijf en ben lekker vroeg naar bed gegaan.

Maandag
Op maandag begon het normale leven weer en was het tijd om aan het werk te gaan, terwijl Morris op de opvang was. Maar ik heb deze week een MEGA rustige week, doordat ik vrijdag m’n deadline heb gehaald en dus besloot ik het lékker rustig aan te doen.

Rond 12 uur moesten we in Rotterdam zijn voor een inwendige echo en rond 2 uur waren we weer huis. En toen stortte ik in. Ik had sinds een week een verkoudheidje die vooral vast zat in mijn nek en er na dit weekend OPEENS uit kwam. Holy moly, ben in tijden niet zo verkouden geweest. En ik voelde me toch een partij wattig en moe. Het is helemaal geen tijd om te werken, het is tijd om met domme tv op de bank te hangen! En zo geschiedde.

De rest van de dag deed ik precies NIETS. Wat heel goed voor me was, maar ook nodig, want ik had zelfs geen puf om de pakketjes met nieuwe kleding uit te pakken. Nou, dan weet je dat je meid ziek is.

Vandaag voel ik me gelukkig iets beter, maar ik doe het nog wel rustig aan. Ik merk wel dat m’n brein wel weer op standje actief staat, want ik heb vandaag alweer drie nieuwe reels bedacht en interieur make-overs uitgedacht en andere nieuwe projecten bedacht, maar m’n lijf komt nog niet helemaal mee. Wat prima is, want DOE HET EENS RUTIG AAN MENS.

Morgen heb ik Morris de hele dag en ik heb nog geen idee wat we gaan doen, donderdag hetzelfde en vrijdag moet ik weer naar Rotterdam voor een echo en een koffiedate met Marte. Daarna ga ik aan het werk, dus ik praat je vrijdagmiddag bij over m’n komende dagen! Overigens klinkt het nu alsof ik een lege agenda heb, maar ik heb allemaal nieuwe dingen in huis waar ik iets mee wil, dus ik hoop dat ik tijdens Morris z’n slaapjes lekker creatief aan de slag kan :D. Je leest het vrijdag.

Voor nu was dit de update. Vrij uitgebreid en ook beknopt. Toch? Ik vind het in ieder geval HEERLIJK dat je weer meeleest en tot zo ver bent gekomen <3. Om te zien dat je hier bent, wil je hieronder jouw favoriete vakantieherinnering van deze vakantie delen? Vind ik gezellig. Tot vrijdag!

Volg mijn leven op Instagram
Daar deel ik dagelijks alles wat ik meemaak in mijn leven. Van stories over thuiswerken, ons fertiliteitstraject, koken, knuffelen met Morris en poes Teddy en DIY projecten in huis, tot m’n outfit of today en heel veel tips om het leven zelf leuk te maken #zelfdeslingersophangen. Je vindt me als @Lterveld op Insta!

Hey Leo, waarom heb je het gezicht van Morris eigenlijk verborgen?
Nou; er zijn best wat mensen die dit dagboek lezen of mij op Instagram volgen en ik vind het een veiliger idee dat die grote massa mensen m’n baby niet kan herkennen. En natuurlijk vind ik het SUPER jammer ook, want het liefst laat ik z’n vrolijke gezichtje de hele dag aan iedereen zien. Maar met veel volgers weet je gewoon niet echt wie er allemaal mee zitten te kijken met welke motieven en dan vind ik het fijner om op deze manier iets meer grip op die situatie te hebben. De eerste drie maandjes mocht iedereen meegenieten en sinds dien is z’n gezichtje online alleen te zien voor mensen die we kennen. Ik hoop op je begrip daarin en vertrouw mij als ik zeg dat onder die geblurde blokjes steeds een HEEL vrolijk kindje verstopt zit :D.

29 reacties op “Leo’s leven 244: vakantierecap, fertiliteitsupdate, geheim project en meer!

• Marijke zegt:

Wij zijn deze vakantie naar zowel Mallorca als Texel geweest met ons kleintje van 10 maanden. Was beide heel gezellig en leuk. En precies wat je zegt, met mooi weer is Texel eigenlijk een veel beter idee dan Mallorca, want veel minder ver reizen en net zo veel zien en doen met zo’n kleintje. Waddeneilanden sowieso echt een aanrader!!

• Mijn favoriete vakantieherinnering is dat we onze pup hebben opgehaald en dat ze na 10 minuten in de auto m’n vriend onder kotste. Na een jeugd vol met honden en een vriend die in eerste instantie niet wilde was een eigen hond hebben echt een láng gekoesterde wens. Ze is echt zó leuk en het is zó gezellig thuis met z’n drietjes.

• Stephanie zegt:

Hear hear, niet te doen gewoon, zo‘n vakantie met een peuter. Heb flashbacks naar onze vakantie in Kroatie met onze toen 2 jaar oude dreumes.

Gelukkig is inmiddels al 8 en heb je er inmiddels geen kind meer aan :).

• Marieke zegt:

Onze eerdere vakanties zagen er vaak uit zoals die van jullie, inderdaad ongeveer vanaf peuterleeftijd. Daarom kwamen we niet heel ver afgelopen jaren (noord Frankrijk 😎). Hoogtepunten waren toen: onze lunch op terras warm opgegeten 😏

Vorig jaar ging het super goed en hadden we echt een heerlijke vakantie. Dit jaar waagden we ons aan een bijzondere vakantie. We gingen met zoon van 6 en dochter van bijna 4 naar sri lanka. Met tuktuk reisden we het land rond. Mooi moment was… we zaten aan het strand, voetjes in het zand, manlief en ik dronken ons drankje, kindjes speelden in de branding en bouwden mooie zandkastelen, tropisch vrij verlaten palmenstrand als uitzicht. En zo zaten we er uren. Love it! Avonturen zoals ik zie graag zag waren weer mogelijk. Ook de twee guppies op (die andere) vrij hoge rots gehesen en ze zien zitten met uitzicht over de leeuwenrots. Zo gaaf!

Volgend jaar wordt het weer noord Frankrijk of wellicht Zeeland… baby nr 3 is on the way. En ook dat zijn mooie avonturen 🧡👌

• Mijn favo vakantieherinnering van dit jaar is dat we 2 dagen voor vertrek besloten niet te gaan omdat we ineens een huis hadden gekocht hahaha. Binnenkort mn vakantiedagen spenderen aan muurtjes slopen, tapijt trekken en leidingen aanleggen. En de road trip door Spanje komt volgend jaar wel!

• Voor het eerst op vakantie met onze baby van 11 weken. Tijdens het dagje dierentuin heeft ze zich heel goed gedragen en ze heeft geleerd hoe ze haar vuist in dr mond stopt. Verder was het ook wel veel aanpassen, wel even wennen met zo’n kleine. 😅 Leuk om te lezen hoe het bij jullie ging!

• Mijn favoriete vakantieherrinnering is denk het weekendje weg met de schoonfamilie in een heerlijk huis. Zo leuk om alle kleine kindjes samen te zien spelen en te genieten van het mooie weer

• Op vakantie met onze zoon van 16 maanden en zoon van 3,5 jaar in Zuid-Frankrijk. We hebben genóten van de waterglijbanen op de camping. We zaten op een camping waarvan ik dacht nóóit te komen, zo’n vreselijk, te grote, familiecamping. Voor nu was het goed. Volgend jaar (hopelijk!) weer naar knusse campings met de tent!

• Mijn favo herinnering: tijdens een weekend met vrienden en kinderen toen alle kinderen op bed lagen bij een kampvuur zitten. Sterren kijken, goede gesprekken en heerlijke wijn (en de volgende ochtend spijt haha).
    Ennnn mijn dreumes zijn eerste ijsje zien eten. En de eerste keer dat hij kon genieten van een zwembad.
    En ook nog: champagne drinken in een hangmat met een boek tijdens een zeldzaam lang slaapje.

• Mariël zegt:

Centerparcs Allgau is echt een fantastische plek met kinderen! Niet te ver weg, maar veel te doen zowel binnen als buiten.

• Met (ook) een jongetje van 16 maanden naar Portugal. Hard werken, maar 0,0 verwachtingen en daardoor een heerlijke vakantie gehad!

• Wij gingen dus op vakantie met de baby van 5 maanden. We kregen allemaal corona en waren op dag 8 van de 14 weer thuis. Maarrr die opmerking over vakantie met kinderen en uitrusten onthoud ik: de baby kreeg tandjes en we hebben het thuis, toen we weer beter waren, heerlijk gehad met z’n drietjes! 🤩

• Patricia zegt:

Made it tot het einde. En mijn favo vakantie herinnering van dit jaar? Sorry Leo, maar dat waren toch echt de prachtige uitzichten tijdens de hikes in Slovenië…. 😅 😍

• Mijn favoriete herinnering: dat wij ons toch maar weer aanpasten aan het slaapritme van de 8 maanden oude baby en zij weer helemaal gezellig werd maar van onze plannen helemaal niks meer uit kwam! Maar het genieten van ons allen kon toen pas weer beginnen. Oja; bestemming….Lauwersoog. Nooit gedacht daar nog eens terecht te komen.

• Mijn favoriete vakantieherinnering komt (hopelijk) nog, met m’n liefde naar Portugal over 2 weken! 😁 Fijn dat je er weer bent en we weer lekker met je leven kunnen meelezen ❤️

• Mariëlle zegt:

Mijn favoriete vakantieherinnering is de heerrrrlijke dagen samen met mijn vriend in de tuin bezig, veel maaltijden op de green egg klaar maken en heel veel ritjes samen fietsen

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *