Morning leuke mensen! Ik ben weer thuis! Onze vakantie in Portugal zit er op, boeee. Gisteravond laat kwamen we aan in Amsterdam, na een ietwat turbulente (letterlijk) vlucht. Blij dat we weer aan de grond zijn, maar héél jammer dat de vakantie afgelopen is.

De laatste twee dagen in Portugal waren ook echt heerlijk. Ik had jullie al bijgepraat t/m donderdag, toen we ons chique diner hadden. Vrijdag was ons laatste echte dagje (en dat hebben we heel goed gevierd) en zaterdag stond een beetje in het teken van terug naar huis gaan. Benieuwd hoe we onze laatste dag(en) hebben gevuld? Lees door!

Vrijdagochtend ging op tijd de wekker, omdat vandaag Sintra op de planning stond. Dit is een plaats in de buurt van Ericeira en moet fan-tas-tisch zijn. Hoeveel tips ik wel niet heb gekregen om hier heen te gaan. Maar dat stond natuurlijk al lang op de planning ;-). Maar! Ik was wel een beetje klaar met uitstapjes maken (mijn knie was er vooral klaar mee) en ik had echt héél veel zin in een dagje chillen bij het huis en op het strand bij ons om de hoek, waar we tot dusver nog niet waren geweest. Bovendien zouden we niet met z’n zessen in de auto passen, dus dat was ook nog een soort uitdaging. 1+1=2; Leonie blijft thuis. En dat vond ik echt helemaal niet erg.

Het vooruitzicht van een dag bij onze vila, met het zwembad voor mezelf, het strand op loopafstand, een koelkast vól Portugese ingrediënten om heerlijke gerechtjes mee te maken stond opeens Amber ook wel aan en dus bleven we samen thuis. Gezellig!

De rest vertrok vroeg in de ochtend naar Sintra en hebben het daar prachtig gehad. Ik denk dat je daar op de blog van Yoka wel meer over zult lezen een dezer dagen. Ik was echter blij dat ik niet mee ben gegaan; ze hebben ruim 11 kilometer gelopen die dag! Mennnnnn! En ik maar chillen in het zwembad.

Amber en ik begonnen de dag met Pan con tomate; ik had zin om in de keuken te staan en maakte dus allemaal lekkere dingetjes klaar. Ook kon ik even rustig aan m’n blog werken vandaag, het was tenslotte vrijdag (=blogdag ;-)). Als lunch at ik allemaal gekke vruchten die we in de supermarkt hadden gekocht en ’s avonds zou ik het avondeten maken.

Maar eerst! Heel veel liggen bij het zwembad, m’n boek verder lezen (De vrouw in de kooi), biertjes drinken, dutjes doen, nagels lakken. Heerlijk!

Na de lunch vertrokken Amber en ik naar het strand. Om de hoek bij onze vila zit een strand, letterlijk op 2 minuten loopafstand, maar doordat je een hoge trap af moet (we zitten in een baai) doe je er zeker 10 minuten over (wat natuurlijk nog steeds geen ruk is). Vandaag was de eerste dag dat we daadwerkelijk even op het strand hebben gezeten.

Een foto die is geplaatst door Leonie ter Veld (@lterveld) op 7 Aug 2015 om 8:31 PDT

Het was er suuuper rustig en er zijn eigenlijk alleen maar locals te vinden, op deze strandjes in de buurt van Ericeira. De zee was ijskoud, dus we konden niet zwemmen. Maar dat was niet erg; het waaide vandaag vrij hard waardoor de temperatuur erggg lekker was.

Op het strand hebben we een uurtje heel rustig gelegen. Heerlijk! Bijna geen mens om je heen en alleen het geluid van een behoorlijk ruige zee met hoge golven. Mmmm!

Na ons strandbezoek chillden we nog even in de vila. Om een uur of 6 kwam de rest terug uit Sintra en was het gedaan met de rust, hahaha.

Ik ging vanavond koken, omdat ik het HEEL leuk vind om te koken op vakantie en m’n vriendinnen hele dankbare eters zijn. Yay! Ik maakte een pasta met mascarpone, champignons, rode peper, knoflook, spinazie en Parmezaanse kaas. Het recept daarvoor kun je hier vinden. En echt tof: ook dit gerecht viel in de smaak bij m’n friends! Jeeej! Ik kan koken! 😀

We aten vrij vroeg, omdat we vanavond nog wilde plannen hadden met onze laatste avond. Na het hoofdgerecht gingen we heel even de zonsondergang bekijken op een rots in de buurt bij ons huis. Ik kon er alleen niet komen, want je moest klimmen, maar aan de foto’s te zien was het er prach-tig.

Een foto die is geplaatst door Yoka Berentsen (@yokaberentsen) op 7 Aug 2015 om 1:06 PDT

Daarna keerden we terg naar huis voor het toetje van Yoka. Ze had een tiramisu gemaakt van lange vingers met citroensap en witte wijn, een laag lemon curd en een laag mascarpone met slagroom en citroen erdoor. En dat was me een partij lékker! Wooowwwww! 😀 En makkelijk! Het recept vind je hier op Yoka’s blog!

Dus, toen waren we uitgegeten, hadden we al de nodige wijn achter de kiezen en kon de avond echt beginnen. Layla dook de keuken in (wat zeg ik? We waren helemaal nog niet uitgegeten) om 750ml guacamole te maken.

Vanaf dag 1 wilde ik al heel graag een avond op het strand doorbrengen; met kaarsjes, heel veel wijn, chips en guacamole en heel veel dekens om ons warm te houden. De laatste avond was het zo ver. En het was goeeeeeeeeed. Ik ga niet in op de details, maar damnnn wat hebben we het leuk gehad 😀

Als echtemeisjesvanzestiendienaarLloretopvakantiezijn verlieten we rond middennacht het strand om de laatsteavondparty thuis voort te zetten. En daarmee is genoeg gezegd, haha! 😀

En toen was het opeens zaterdagochtend en moesten we om 10 uur al onze vila verlaten. HUILEN! We streken de zaterdagochtend neer op het strand om de hoek en probeerden nog wat te slapen.

Een foto die is geplaatst door Leonie ter Veld (@lterveld) op 8 Aug 2015 om 4:47 PDT

Om een uur of 2 lunchten we pizza bij die knettergoede pizzatent van dag 3 en om 3 uur vertrokken we met de auto naar Lissabon.

PS: inderdaad: deze foto is zwart-wit omdat we hier echt te brak zijn voor een kleurenfoto. 😉

Op het vliegveld schoven we nog even een McDonald’s naar binnen en om 8 uur gingen we de lucht in. Om half 12 Nederlandse tijd waren we weer geland en was de vakantie voorbij.

We hebben het héél erg leuk gehad en ik ben suuuuper uitgerust. Later deze week komt er nog een recap online, met alle hoogtepunten van Portugal/Ericeira/Lissabon. En! Er komt nog een video online, om een sfeerimpressie van de vakantie te krijgen. Maar nu ga ik even met mijn verbrande lichaam in de Nederlandse zon bakken. Aju!

LEKKER SOCIAAL:

VOLG MIJ VIA INSTAGRAM |  YOUTUBE | BLOGLOVIN | TWITTER | FACEBOOK & als je iets klaarmaakt van m’n blog of uit mijn kookboek, let me know @lterveld of op faceboook! PS: Ik zit ook op snapchat, volg mijn eetdagboeken via @lterveld!

LEES OVER PORTUGAL DAG 1, 2, 3, 4, 5 of 6 HIERONDER:

Eén reactie op “OP REIS: Portugal dag 7 & 8: Bij de vila, heel veel koken, naar het strand, als meisjes van 16 in Lloret en de laatste uurtjes in Portugal

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *