Wraps met shoarma, halloumi, sambal en knoflooksaus

Goedemorgen fijne mensen en welkom op maandag. Het is hoog tijd voor weer een nieuw en makkelijk recept en vandaag deel ik daarom deze wraps met shoarma, halloumi, sambal en knoflooksaus met je. Super makkelijk, snel klaar en erg lekker. Oh én helemaal vegetarisch, want ik eet eigenlijk alleen nog vegetarische shoarma; die smaakt fantastisch en vind ik qua structuur lekkerder dan varkensshoarma. Probeer maar eens!

Nodig voor 2 personen:
– 1 kleine bak Vivera vega shoarma
– 2 grote wraps
– sambal
– 2 eetlepels mayonaise
– 1/2 theelepel knoflookpoeder
– twee handjes veldsla
– 1/2 blokje halloumi

Bereiding
Snijd de halloumi in plakken en bak ze even in een pan met een klein laagje olijfolie totdat ze mooi goudbruin zijn. Bak beide kanten. Hier ben je in totaal zo’n 10 minuten mee bezig.

Haal de halloumi uit de pan en leg even opzij. Doe wat olie in de pan en bak vervolgens de shoarma op hoog vuur. Het is vegetarische shoarma en hoeft dus niet gaar te worden, alleen maar knapperig. Zet het vuur dus lekker hoog en hussel de shoarma door elkaar.

Verwarm ondertussen de wraps in de magnetron; zo’n 30 seconden totdat ze lekker zacht zijn.

Smeer de wraps in met een laagje sambal; zoveel als je zelf lekker vindt.

Bestel mijn e-book
Zin om eens iets origineels klaar te maken op de barbecue? In mijn e-book Gruwelijk Grillen vind je 34 toffe barbecue-recepten. 50% vega en 50% vlees of vis. Support your local foodblogger en bestel mijn e-book op Bol.com of via Etsy.nl.

Maak zelf knoflooksaus door de mayonaise te mengen met knoflookpoeder en een eetlepel water. Ik eet bijna nooit meer normale knoflooksaus uit een flesje, omdat deze variant met knoflookpoeder zoooo lekker is.

Beleg de wraps met de shoarma, halloumi, veldsla en top af met wat zelfgemaakte knoflooksaus. Eet smakelijk!

Wij aten allebei 1 wrap per persoon, omdat we van te voren al best wat borrelhapjes hadden gehad. Ik denk dat 2 wraps p.p. ook wel echt teveel is, maar kan me voorstellen dat 1 misschien te weinig is. Maar probeer het even uit. Ik bedenk me nu – 12 uur nadat we dit aten – dat ik eigenlijk had bedacht dat ik er nog zoete aardappelfrietjes bij zou maken. Dat was op zich een uitstekend idee geweest, maar ik ben het totaal vergeten :D.

Anyway; ik vond het een heerlijk recept. Lekkere combinatie van smaken en makkelijk klaar te maken. Love it!

Bewaar dit recept op Pinterest
Wil je dit recept makkelijk terugvinden om later nog eens te maken? Bewaar onderstaande foto dan op Pinterest! Dan kom je met één klik bij dit recept terug.

Volg mijn leven op Instagram
Daar deel ik dagelijks alles wat ik meemaak in mijn leven. Van stories over thuiswerken, lekker koken, knuffelen met poes Teddy tot verbouwstories, m’n outfit of today en heel veel tips om het leven zelf leuk te maken #zelfdeslingersophangen. Je vindt me als @Lterveld op Insta!

Volg mijn recepten via Facebook
Op Facebook deel ik iedere dag 2 recepten. Zit je zonder inspiratie? I’m your girl! Volg Gewoon wat een studentje’ s avonds eet op Facebook en je zal nooit meer zonder inspiratie zitten!


2 reacties

Siroon -

Wat een top recept! Wij aten er 2 pp (zonder hapjes vooraf), met 1 bak shoarma en 1 pakje halloumi. Wel nog wat extra paprika en komkommer bij geserveerd voor de vitaminen, maar dat combineert ook perfect. Goeie tip ook van de knoflooksaus!

leonie -

Dank voor je leuke comment!

Reageer ook