Leo’s leven #57: een weekendje Ameland & opnamedagje

Goedemorgen fijne mensen! Welkom op dinsdag. Vandaag praat ik je bij over mijn afgelopen weekend, die vooral in het teken stond van een weekendje weg met Janneman. Alweer? Ja! Deze zomer gaan we op allemaal mini-vakanties en helaas niet voor een langere tijd weg. Te ingewikkeld met Corona én we kochten een huis, dus het geld steken we liever daar in. Maar we doen wel steeds leuke dingen en zien veel van Nederland en dat is ook écht top. Ons afgelopen weekend voelde als een weekje Ibiza, omdat we geweldig weer hadden op Ameland. Daarover zo meer. Verder hield ik me bezig met een miljoenmiljard regeldingen, een nieuwe poezenoppas, een wijnproeverij-opnamedag en moordneigingen op een terras.

Vrijdag: op naar Ameland!
Vrijdag was echt een chaos-dag. Omdat we wederom in de middag zouden vertrekken naar een weekendje weg, moest ik al m’n werk in de ochtend doen én het huis schoonmaken voor de nieuwe kattenoppas die dit weekend bij Teddy zou logeren.

’s Ochtends hield ik me bezig met Leo’s leven, m’n mailbox, schreef ik dit recept uit voor de LEKKERSTE PLAATTAART OOIT en hield ik me bezig met de campagne voor Readly. Daarna moest er van alles geregeld worden; het huis moest schoon, ik deed boodschappen, betaalde de waarborgsom voor ons nieuwe huis (nu worden dingen ECHT spannend) en verschoonde het bed. Om 1 uur was Anniek bij ons om kennis te maken met Teddy. Ik ken Anniek nog van de tijd dat ik jarenlang online actief was op een forum, met zo’n 100 andere mensen die iets hadden met de modellenbusiness. Dit is ook het forum waar ik m’n vriendinnengroep waarmee ik vorig weekend was, ken. Vet nice. Anniek had ik echt al tijden niet gesproken, maar via via had ik gehoord dat ze soms op katten past en omdat onze andere twee kattenoppassen niet konden, kwam Anniek een weekendje bij Teddy logeren.

Ik krijg trouwens best vaak de vraag hoe wij aan een oppas komen en dat is letterlijk rondvragen in je vriendenkring, aan andere katteneigenaren, dus echt via via. Ik heb twee vrienden die wel eens eten kunnen geven en niet in ons huis slapen, twee vriendinnen die wel in ons huis willen slapen tijdens het oppassen en nu dus ook nog Anniek achter de hand :D. Zo hoeft Teddy nooit in het pension als we weg gaan. Iets wat ik als prima optie beschouwde toen ik nog niet zelf een kat had, maar nadat ik held-op-sokken-Tedmans leerde kennen, bleek dit al gauw een héle slechte optie voor mijn roodharige viervoeter.

Afscheidsknuffels. Gek genoeg was Teddy ook echt verkouden toen we weg gingen; arme poezel. Een flinke snotneus en zooi in z’n oogjes en een schor miauwtje, maar na een belletje met de dierenarts was ik er wel gerust op. En na het weekend knapte Ted weer op, niets aan de hand dus <3.

In de middag stapten Jan en ik in de auto naar Ameland. Natuurlijk hadden we weer dikke vertraging op de weg naar het Noorden Рdit gebeurt de laatste tijd steeds Рdus de boot die we wilden halen, misten we. Gelukkig was ik goed voorbereid en had ik een flesje ros̩ mee en twee plastic wijnglazen (en nootjes en toastjes brie), dus we vermaakten ons prima aan de kade in het zonnetje. Zoals ik al zei; de een neemt een zak krentenbollen mee, de ander een fles ros̩. Iets met #zelfdeslingersophangen :D.

We pakten expres de langzame boot naar Ameland; die is goedkoper en doet er in totaal 50 minuten over. Tergend langzaam, maar omdat we allebei weer veel drukte in ons hoofd hadden, was dit een reisje om even letterlijk shit achter je te laten. We hadden allebei 50 minuten de tijd om ons hoofd in vakantiemodus te krijgen en dat ging uitstekend. Laat de vakantie beginnen!

Zaterdag: surfen in ZEEWIERSOEP
Op zaterdag werden we allebei vroeg wakker. VET chill, want ik had echt grootse plannen voor deze dag. Ik had zin om vet veel dingen te doen en dat de dag heel langzaam zou gaan en lang zou voelen. Vroeg opstaan was dus een goed begin.

Nog voor het ontbijt wandelden we naar een parkje in de buurt van Westcord Hotel Noordsee om een lesje yoga te volgen. We doen nog steeds de 30 day challenge van Yoga with Adriene, maar dan dus 2 keer per week, in plaats van iedere dag. Vet heerlijk! We keken uit over een plas met jonge watervogels en het was echt een topppp begin van de dag.

Daarna nuttigden we een fanatstisch hotelontbijt (dit was échttt goed) en deden we lekker rustig aan op de hotelkamer.

We hadden niet echt een plan voor vandaag, behalve dat we graag naar het strand wilden en ik heel graag wilde surfen. Dus vertrokken we richting de Noordzee-kant van het eiland op de fiets en wandelden we een lang stuk over het strand naar Ameland Adventure; een soort strandtent waar je allemaal watersport-spul kan halen.

We huurden er twee surfplanken en een wetsuit (ik heb m’n eigen wetsuit, nog steeds het beste cadeau ooit) en maakten ons klaar voor een uurtje surfen. Jan gaat bijna nooit met me mee het water in, maar we maakten de deal dat als Jan met mij zou surfen, dat ik met hem zou gaan hardlopen dit weekend. Let’s go.

Blije surfers

Ik had VET veel zin in surfen en het was ook echt geweldig en ging ontzettend goed, maar… Oh. Mijn. God. De hele zee zat VOL met zeewier. En dan bedoel ik niet een beetje; nee het was echt alsof je – god waar kan ik dit nou het beste mee vergelijken?! – alsof je door een soort linzensoep (met stukjes) heen moest ploeteren. Kijk; gewoon groentesoep zou niet kloppen qua omschrijving; er zat echt veel veel veel meer zeewier in het water dan een paar sliertjes. En oeffff daar moest ik me even overheen zetten. Ik ben namelijk normaal doodsbang voor zeewier, omdat ik dan denk dat er allemaal gore beesten in zitten, bah bah bah. Maar ik had zo’n zin om te surfen en de golfjes waren echt mooi, dus we gingen ervoor.

Iedere keer als je van je bord af viel aan het einde van een golf viel je in de gore zooi (mijn hele kapsel zat VOL wier, kan je nagaan hoe gevuld m’n wetsuit was) maar na een tijdje waren we gewend en was het echt heerlijk. En het ging zooooo goed. Fuckinggggg nice dit.

Daarna douchten we heel koud af en was het tijd voor chillings op het strand.

Wegens heel veel vragen in de DM’s van mij én Jan: deze stoel is van Simone & Georges. Ik heb ‘m zelf gekocht toen er een sale was bij Westwing, een paar maanden geleden. Het is echtttt een heel fijn stoeltje voor op het strand en helaas heb ik geen kortingscode of affiliatelink voor je, haha.

Ergens rond borreltijd vertrokken we richting strandtent Sjoerds en hebben we daar in de schaduw Рheel hangry Рeven een borrelplank (veel lekkerder dan verwacht) naar binnen gewerkt in 5 minuten, hehaha. En daarna zijn we weer lekker in het zonnetje gaan zitten met ros̩ (ook beter dan verwacht), biertjes en een lekker boek. H e e r l i j k.

Ik was zoooo hangry, maar na een borrelplank en wat rosé ging m’n moordlust-om-mensen-af-te-maken gewoon weer op standje normaal XD.

’s Avonds doken we nog even het privézwembad in in het hotel en daarna was het tijd voor een uitgebreid diner. We waren uitgenodigd door Westcord om te komen slapen in het hotel, inclusief diner in hotelrestaurant Mr Sandman en dat was echt verrukkelijk.

Dit is hoe blij ik word van mijn werk

We kregen een 5 gangen verrassingmenu van de chef met groente in de hoofdrol en dronken er een bijpassend wijnarrangement bij. En dat was echttttt top. Oh, die wijnen waren ZO goed. Het eten was ook heerlijk trouwens. Wel veel te grote porties, maar we hebben echt ontzettend genoten <3.

’s Avonds bestelden we op de kamer nog even een cocktail voor bij zonsondergang en toen hadden we deze dag wel behoorlijk uitgespeeld. Wat een fantastisch leven is het.

Zondag: leven in het moment
Op zondag werden we weer op tijd wakker en dat was wederom top, want dit keer stond hardlopen op de planning! Nog voor het ontbijt gingen Jan en ik een stukkie rennen in de buurt. Ik heb al jaaaaaaren niet meer hardgelopen en vind het vreselijk, maar had beloofd om mee te gaan dus let’s go. En gek genoeg viel het me heel erg mee met m’n conditie. We hadden allebei gedacht dat ik na 300 meter hijgend en puffend op de grond zou neervallen, maar niets van dat alles!! Uiteindelijk hebben we 2,5 km gerend, wat ik echt een topprestatie vond van mezelf en waar ik nog zeker 2 uur lang een knalrood hoofd aan overhield.

Naderhand echt heeeeeel boos op de wereld, hahah. Hoezo runners high?!

Na wederom een verrukkelijk hotelontbijt pakten we onze spullen in en checkten we uit. We konden de spullen achterlaten in het hotel, die zouden naar de fietsverhuur bij de boot worden gebracht. En zo konden Jan en ik nog even genieten van een laatste dagje Ameland. Rond 4 uur wilden we de boot terug hebben, dus op naar het strand!

We leefden echt van moment naar moment en op dit moment had ik zin in goede koffie op het strand en dus streken we neer bij de strandtent naast Sjoerds, met een koffie to go van Sjoerds.

Alles wat ik op dit moment wilde
Gotta love een man met goede ideeën

We lazen boeken, fietsten over het eiland, lunchten nog even bij een andere strandtent en fietsten toen van Buren naar de Kooiplaats, langs het wad, terug naar de boot. Wat een heerlijke dag weer.

Om 4 uur zaten we op de boot naar huis en begonnen we aan een lange reis terug naar Haarlem. Een uur op de boot, een uur naar Lemmer om daar bij de McD te dineren en daarna nog anderhalf uur naar huis. Pfoe!

Bootgroetjes!
Mocht je nou ook zin krijgen in een weekendje Ameland, dan kan je met mijn code LEONIE5 met 5% korting boeken bij Westcord Hotel Noordsee. Ik kan het zeer aanraden! 😀 Mocht je boeken via deze link met mijn code, dan krijg ik tevens 5% commissie over jouw boeking. Deze blogpost is geen betaalde samenwerking, maar ik heb de overnachting en het diner wel gekregen #barter.

Maandag: de perfecte borrelplank
Op maandag was het dan gewoon weer tijd om te werken. Ik werd weer lekker op tijd wakker en dat was top, want omdat ik om 10 uur ging sporten, kon ik nu mooi voor die tijd m’n hele week inplannen en alvast wat dingen doen. Zo maakte ik een mooie slag in m’n mailbox en regelde ik alweer allerlei offertes voor het nieuwe huis.

Om 10 uur stond ik in de sportschool van Robin met ontzettend veel spierpijn van het weekend, mezelf in het zweet te werken en dat ging verrassend goed! En daarna was het tijd om lekker door te werken.

De grootste klus van vandaag was een campagne voor Maison Castel; het geweldige wijnmerk waarmee ik wel vaker samenwerk. Dit keer mocht ik drie video’s voor ze opnemen waarin ik van alles ging uitleggen omtrent wijnproeven. Echt vet leuk om te doen. Voor de laatste video maakte ik een perfecte borrelplank en mensen, kijk even:

Of het een straf was om dit helemaal op te eten? ZEKER NIET <3.

’s Avonds zat m’n hoofd alweer vol van een drukke werkdag en heel veel huis-geregel, dus sjeesden Jan en ik weer naar het strand om daar even lekker over de zee te staren. Heerlijk!

Daarna gingen we nog even bij vrienden langs die nét zijn gaan samenwonen in Haarlem – vet gezellig – en we sloten de avond af in de achtertuin met bíjna de allerlaatste pagina’s van het tweede boek van de zeven zussen. Ik moet echt nog 10 bladzijden lezen, maar die heb ik voor vandaag bewaard.

Inmiddels is het dinsdag en heb ik een veel rustigere werkdag. M’n to do lijst zit echt in zomermodus en ik merk ook dat er weinig mail binnenkomt. En dat er weinig verkeer naar m’n website komt, maar dat is helaas altijd zo in de zomer.

Maar goed; als iedereen vakantie viert en het rustig aan doet, dan ik ook :D. De komende dagen worden dus niet knetterdruk, maar wel fijn en zonnig. Dus ik praat je er vrijdag over bij. Geniet van de zon! Tot vrijdag!

Volg mijn leven op Instagram
Daar deel ik dagelijks alles wat ik meemaak in mijn leven. Van stories over thuiswerken, lekker koken, knuffelen met poes Teddy tot verbouwstories, m’n outfit of today en heel veel tips om het leven zelf leuk te maken #zelfdeslingersophangen. Je vindt me als @Lterveld op Insta!

Volg mijn recepten via Facebook
Op Facebook deel ik iedere dag 2 recepten. Zit je zonder inspiratie? I’m your girl! Volg Gewoon wat een studentje’ s avonds eet op Facebook en je zal nooit meer zonder inspiratie zitten!

2 reacties op “Leo’s leven #57: een weekendje Ameland & opnamedagje

• Ik heb toendertijd een proefabbo via jouw campagne op Readly genomen. Leek me leuk en handig voor op vakantie.. Nu blijkt dat het echt een verschrikkelijk bedrijf is, die ongeacht opzeggen beweert dat ik al maandenlang een abbo heb lopen op Readly à 9,99 per maand. Vier maanden later pas viel mij op dat er elke maand een afschrijving was, onder de naam van Ayden NV maar pas bij alle kleine details bij de omschrijving iets met de naam Readly. Ik wilde dit graag delen omdat je misschien wil weten hoe dit bedrijf werkt en dat ik het idee heb dat je niet graag je gezicht en naam verbindt aan deze praktijken. Dit is verder alleen als kritiek bedoeld op het bedrijf zelf, niet op jou!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *