3 ontbijtsmoothies met groenten, fruit en Brinta Oergranen

Gesponsord – Goedemorgen leuke mensen! Een blogpost met smoothies is misschien niet meteen iets dat je verwacht op mijn blog. Maar! Ik drink dus iedere ochtend een smoothie (naast m’n droge crackers, ja die eet ik nog steeds iedere ochtend) en deel vaak een foto op Snapchat en het is bizar hoe vaak ik de vraag krijg of ik niet eens de recepten wil delen. Omdat ik de minste niet ben, doe ik dat dus vandaag 😀 U vraagt, wij draaien! 😉

Ik heb vandaag drie favoriete receptjes op een rij gezet, maar meestal gooi ik gewoon in de blender wat ik nog in huis heb. Hierbij meng ik dan fruit + groentes + iets van sap + een zuivelproduct + granen door elkaar. Zo krijg je meteen ’s ochtends al iets binnen van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid groentes en fruit. En met weinig moeite, want je gooit het gewoon in de blender en na tien seconden is het klaar. Love it. Klaar voor? Dit zijn mijn drie favoriete ochtendsmoothies:

oranje

ORANJE BOVEN
Nodig voor één smoothie: 100gr Brinta Oergranen – 350ml versgeperst sinaasappelsap – 75 gr geraspte wortel – klein stukje verse gember – blender of staafmixer

Mix alles door elkaar en je hebt een zoet-pittig oranje drankje voor bij of áls je ontbijt. Mjam!

groen

GRUWELIJK GROEN
Nodig voor één smoothie: 50gr Brinta Oergranen – 250ml versgeperst sinaasappelsap – een flinke hand verse spinazie (gewassen) – 1/2 mango – blender of staafmixer

Ontdoe de mango even van de schil en snijd in stukjes en meng dan met de rest in een blender. 10 seconden aan en klaar is je groene monster. Spinazie in een smoothie klinkt misschien niet intens lekker, maar er zit rauw niet zo heel veel smaak aan én je went snel aan de smaak. De mango maakt deze smoothie lekker zoetig. Aanrader!

paars

BEST WEL PAARS
Nodig voor één smoothie: 50gr Brinta Oergranen – 100gr bevroren blauwe bessen – 2 eetlepels magere kwark – 100gr bietjes – 1 banaan – beetje water – blender of staafmixer

Deze smoothie is lekker dik en heel vullend; daar zorgen de kwark, banaan en Brinta Oergranen voor. Dat laatste ingrediënt is sowieso top, want dat geeft de smoothie net een beetje body en zorgt voor een lekker vol gevoel. Brinta Oergranen bestaat uit 5 soorten granen (rogge, haver, gerst, tarwe en spelt) en bevat 0% toegevoegde suikers, voor wie dat interessant vindt. Het is overigens een nieuw product en ligt dus sinds kort pas in de winkel (bij verschillende supermarkten). Oh en wist je dat het voor niet-avondmensen heel slim is om ’s ochtends bevroren fruit door je ontbijt te doen? Zo word je toch een soort van sneller wakker. Is mij ooit aangepraat. En sinds dien geloof ik het, haha.

brinta

Zo, dat waren mijn drie favoriete ontbijtsmoothies. Ik ben razend benieuwd naar jouw favoriete recept, dus laat die vooral hieronder achter. Daar heb ik niet alleen iets aan, alle lezers die na jou komen ook! 😀 Vind ik leuk.

Ik hoop dat jullie dit uitstapje naar m’n ontbijt (dat opeens best wel verantwoord en gezond is, niet wat jullie van me gewend zijn) ook eens waarderen én ik hoop dat ik je zo ook aan de smoothies krijg. Kun je vanavond ter compensatie weer pasta pesto eten zonder groentes ;-).

HOU JE NIET VAN KOKEN MAAR WEL VAN LEKKER ETEN?
Top: jij hebt mijn kookboek nodig. Mijn eerste boek is momenteel uitverkocht, maar je kunt deel 2 hierzo bestellen óf vinden in de boekhandel, bij Bruna, Albert Heijn of Bijenkorf, o.a..

ZULLEN WE CONTACT HOUDEN?
Volg mij via INSTAGRAM |  YOUTUBE | FACEBOOK | SNAPCHAT. Als je iets klaarmaakt van m’n blog of uit mijn kookboeken, let me know @Lterveld #gewoonwateenstudentjesavondseet. Like!

2 reacties op “3 ontbijtsmoothies met groenten, fruit en Brinta Oergranen

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *