Scootertrip door Limburg (incl. campings, route & tips)

Hallo allemaal! Als je me op Instagram volgt dan heb je gezien dat ik het afgelopen weekend een lang weekend op een camperscooter door Limburg heb gereisd. Ik was op scootertrip door Limburg samen met Jan en twee vrienden en het was echt GEWELDIG. We sjeesden van Eindhoven naar Maastricht en weer terug, zijn 4 dagen weg geweest, hebben een prachtige route gereden, ontzettend lekker gegeten onderweg en op prachtige natuurcampings gekampeerd.

In deze blogpost neem ik je mee op onze trip. Ik vertel je alles over onze route, de campings waar we hebben gestaan, de hotspots waar we hebben gegeten en hoe jij dit ook kunt boeken.

Te beginnen met dat eerste; deze trip was in samenwerking met Skootra.nl. Deze blogpost is overigens gĆ©Ć©n onderdeel van die samenwerking, maar we waren zo enthousiast en ik heb zoooo veel DM’s gekregen van mensen die willen weten hoe we alles geregeld hebben, dat het gewoon handig (en leuk) is om er toch even uitgebreid over te schrijven.

Anyway; Skootra.nl dus. Dit is een bedrijf in Eindhoven waar je je scootertrip kunt boeken. Wij gingen op pad met 4 camperscooters, die volledig zijn voorzien van Ɣlles wat je nodig hebt om te kamperen. Het enige wat we zelf nog moesten regelen waren de campings en je moet natuurlijk zelf je tas inpakken wat betreft kleding, toiletspul en boodschappen. Verder is alles geregeld. En goed ook. Maar daarover straks meer.

De route
We startten in Eindhoven bij Skootra. In totaal hebben we in 4 dagen tijd 260km gereden. Er wordt geadviseerd om niet meer dan 100km op een dag te doen, maar wij vonden ongeveer 60-70km per dag echt wel genoeg zodat je ook nog kan genieten van de camping. De globale route die we reden ging van Eindhoven via Belgiƫ naar Maastricht, van Maastricht naar Valkenburg, van Valkenburg naar Gulpen, van Gulpen door Duitsland naar Swalmen en van Swalmen terug naar Eindhoven.

Het zuidelijke gedeelte van Limburg is echt prachtig om doorheen te rijden op de scooter. Ga er dus vooral gewoon op uit. Zet Google maps op fietsroutes of download de speciale app Calimoto (vonden wij in het gebruik niet handig) en kies voor de kronkelwegen, in plaats van de N-wegen.

Een paar stukken op onze route die we heel erg geweldig vonden:

Rondom het Leenderbos
Het stukje van Eindhoven naar het Leenderbos is niet spectaculair, maar rondom en door het Leenderbos heb je wel hele mooie paden.

Deze meid zit voor het eerst in dr leven op een scooter. Meteen op scootertrip, woehoe!

Van het Leenderbos reden we op dag 2 richting Maarheeze; ook dit is een mooie route als je het fietspad neemt dat Google Maps aangeeft.

Daarna reden we door BelgiĆ« naar Kinrooi en Maaseik. Dat stuk in BelgiĆ« is niet echt boeiend, maar…

Maaseik naar Schipperskerk
Tussen Maaseik en Schipperskerk kun je een stuk over een dijk rijden, langs de maasroute. Dit is echt een heel mooi stuk om te rijden met de scooter.

Vanaf daar zijn we een tijdje langs het water (de Ur) gereden; dit is wel leuk, maar niet super spectaculair. Je rijdt vervolgens door naar Landgoed Heerdeberg; een absolute hotspot waar ik je zo meer over vertel.

Vanaf landgoed Heerdeberg navigeerden wij binnendoor naar camping de Couberg en daar hadden we een hƩƩl mooi stukje route te pakken.

Tussen Bemelen en Berg en Terbijt
Tussen Bemelen en Berg en Terbijt ligt een gravelpad wat echt prachtig is. Dit wil je eigenlijk even beide kanten op rijden, omdat het uitzicht heel mooi is aan beide kanten.

Beekstraat 6 in Valkenburg
Een beetje random; maar wij zijn op dag 2 nog ergens helemaal verkeerd gereden, maar kwamen toen wel op een machtig mooie route uit. Navigeer vooral even langs Beekstraat 6 in Valkenburg. Gassen en genieten!

Een van m’n favoriete foto’s van onze scootertrip

Cauberg naar Ingber
Op dag drie reden we vanaf de Cauberg naar de Gulpenberg via Vilt, Sibbe en Ingber. Dit was een van mijn favoriete stukken op de route. ZO mooi!

Uitzichtpunt Moorenheideweg
We reden – met een halve vlaai die we haalden bij een bakkertje in Wijlre – door naar de Moorenheideweg die uitkomt op de Eyserbosweg. Daar hebben we op een uitzichtpunt met picknickbankjes genoten van een lekkere zelf meegebrachte lunch en het Limburgse landschap.

Zie je ons zitten?

Door Duitsland
Daarna reden we richting Eyserheide en uiteindelijk naar camping Raayerhof in Swalmen. We kwamen hierbij door Heerlen (niet interessant), staken de grens over bij Mindergangelt en reden toen nog een leuk stuk door Duitsland. Dit was wel leuk! We overnachtten nabij Swalmen en reden de volgende dag terug naar Eindhoven.

De Grote Peel
Het hoogtepunt op de weg van Swalmen naar Eindhoven vonden we het stuk langs natuurgebied De Grote Peel. Hier hebben we nog even genoten van een lunch langs de kant van de weg.

scootertrip
Op scootertrip langs de Grote Peel!

De campings
De eerste nacht hebben we doorgebracht op natuurcamping het Leenderbos. Je kampeert bij de boswachter en staat dus midden in de natuur. Op de camping was een douchegebouw met heerlijke warme douches, toiletten en wastafels. Verder is er niets! Geen elektriciteit op de plek, geen entertainment, geen receptie, geen winkel, geen restaurant. Je kampeert echt in het bos en het is geweldig. Wel zaten er hƩƩl veel muggen, haha.

De tweede nacht sliepen we op camping de Cauberg. Een prima camping met ontzettend aardige mensen. Qua looks niet helemaal de camping die we wilden – weinig natuur en veel caravans dicht op elkaar – maar we hebben hier wel een prima verblijf gehad. We konden er last minute terecht, werden ontzettend goed geholpen, de douches waren warm, het toiletgebouw verder prima. Gewoon een prima camping, maar geen must visit.

Op nacht drie sliepen we op natuurcamping Raayerhof en deze camping vonden we echt weer geweldig. Lekker back to basic! Het leek een beetje op kamperen bij de boer, met weinig voorzieningen. Geen elektriciteit, wel lekkere douches en een prima toiletgebouw in een oude schuur van een boerderij. We stonden op het trekkersveld naast de paarden op een prachtig grasveld aan de rand van het bos en het was Ć©cht heel erg fantastisch. En wederom; veel muggen ;-).

De hotspots: landgoed Heerdeberg
Onderweg zijn we bij een paar plekken gestopt, maar Ć©Ć©n daarvan was een absolute hotspot: restaurant landgoed Heerdeberg. Dit is alles wat je wil.

scootertrip

Bij Heerdeberg koken en leven ze op het ritme van de seizoenen. Ze kennen de voedselketen en houden haar gezond en transparant. Ze houden er dieren die een waardig en gelukkig leven leiden en serveren prachtige gerechten met allemaal lokale ingrediƫnten. Bij Heerdeberg eet je puur en eerlijk; de boer, teler Ʃn producent zorgen daarvoor.

Er is buiten een prachtig groots terras, langs een Mergellandwand, in een kruidentuin die vol staat met allerlei lekkers. En je vindt het allemaal terug op je bord.

Wij aten er een 4 gangen diner en de algehele beleving was geweldig. Ook schenken ze er geweldige Nederlandse wijnen Ć©n is de alcoholvrije cocktailkaart erg goed. Mjam!

Dit heb je nodig
Ook zin om zo’n trip te boeken? Dat kan heel makkelijk via Skootra.nl. Gebruik in het opmerkingenveld de code LTV voor 15% korting (geldig t/m 14 juni 2021). Van Skootra krijg je de scooters mee die voorzien zijn van allerlei gemakken, kijk maar. Ook vind je op de website een paklijst. Wat ik verder nog mee zou nemen:

• kleding & toiletspullen – het wordt echt best koud op zo’n scooter, dus pak gewoon warme dingen in. Liever dat je iets uit moet trekken en het op de scooter bindt, dan dat je te weinig mee hebt. Ik was bijvoorbeeld heel blij met mijn handschoenen. šŸ˜€
  • neem een kruik mee – altijd lekker tijdens kamperen, om met een kruikje met warm water te slapen. Het water kun je opwarmen op het gaspitje die je van Skootra meekrijgt.
  • vergeet je zonnebrand en muggenspray niet!

Dat was mijn blog over onze scootertrip door Limburg. Mocht je nog vragen hebben, drop ze hieronder in de comments of kijk even bij de veelgestelde vragen FAQ op de website van Skootra. Dan rest mij nu alleen nog te zeggen: HEEL VEEL PLEZIER OP JOUW SCOOTERTRIP! Want ik weet zeker dat je gaat :D.

Bewaar deze blogpost op Pinterest
Wil je dit tripje makkelijk terugvinden om later nog eens te bekijken? Bewaar onderstaande foto dan op Pinterest! Dan kom je met Ć©Ć©n klik bij deze blogpost terug.

Volg mijn leven op Instagram
Daar deel ik dagelijks alles wat ik meemaak in mijn leven. Van stories over thuiswerken, lekker koken, knuffelen met poes Teddy tot verbouwstories, mā€™n outfit of today en heel veel tips om het leven zelf leuk te maken #zelfdeslingersophangen. Je vindt me als @Lterveld op Insta!

Volg mijn recepten via Facebook
Op Facebook deel ik iedere dag 2 recepten. Zit je zonder inspiratie? Iā€™m your girl! Volg Gewoon wat een studentjeā€™ s avonds eet op Facebook en je zal nooit meer zonder inspiratie zitten!

2 reacties op “Scootertrip door Limburg (incl. campings, route & tips)

• Dit klinkt echt helemaal geweldig!! Heb je een indicatie wat dit in de basics (dus scooter benzine campings) ongeveer gekost heeft?

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *