Leonie’s week 31: nieuwe apparatuur, borrelen bij PLLEK, 2x uit eten en OP VAKANTIE

Dag leuke mensen! Vanuit een zonnig Portugal typ ik deze week bij dagboek van de afgelopen week (of nou ja: eerlijk gezegd typ ik deze intro al op vrijdagavond gewoon in Amsterdam, maar ik ga er van uit dat ik op het moment van publiceren met m’n ass in een zonnig Portugal zit). Deze week stond voor mij enorm in het teken van: OP VAKNATIE GAAN. Wat ik als het goed is momenteel dus aan het doen ben. Maar we vertrokken pas zaterdag en jij bent natuurlijk knetternieuwsgierig naar wat ik dan in vredesnaam de rest van de week heb gedaan en daarom ga ik je dat nĆŗ vertellen.

Maandag
Mijn week begon gemiddeld. Werk was uiteraard gewoon weer tof en prima en leuk (okĆ© awesome: er wachtte mij maandagochtend een splinternieuwe iMac op kantoor!!) en ’s avonds zou ik een date hebben. MAAR DIE GING NIET DOOR, boeeee! En dat vond ik vet jammer, dus toen ging ik uithuilen (figuurlijk) bij vriendin Amber. Met thee en chocolade van de Body & Fitshop gingen we eens even dik brainstormen hoe we Amber als artiest op de kaart zouden gaan zetten. En dat was leuk.

Ook wandelde ik met mezelf een enorme avondwandeling (voor zo ver dat gaat met mijn manke knie). Lekker met muziek op gewoon door Amsterdam West en dat was zĆ³ chill. Toch nog een fijne maandagavond :).

Een foto die is geplaatst door Leonie ter Veld (@lterveld) op 28 Jul 2015 om 4:30 PDT

Dinsdag
Dinsdag was dan een beetje een partydag; ik ging ’s middags lunchen met vriendin Marte in de Foodhallen en na m’n werkdag ontmoette ik Marte weer, samen met Viv en Niels, voor een borrel bij Niels thuis Ć©n een hapje bij Bar Moustache.

Bar Moustache is een restaurant in de Utrechtsestraat in Amsterdam en het is Ć©cht een toffe plek, met een hele goede kaart. Ik schreef er eerder al eens laaiend enthousiast over, maar vandaag waren we Ć­ets minder enthousiast. We werden niet heel goed geholpen en de rekening was echt best behoorlijk hoog. Maar we hebben wel een hele toffe avond gehad en wel lekker gegeten. Dus tja, dan is het ’t waard. Toch?

Een foto die is geplaatst door Leonie ter Veld (@lterveld) op 28 Jul 2015 om 11:19 PDT

Een foto die is geplaatst door Leonie ter Veld (@lterveld) op 28 Jul 2015 om 11:20 PDT

Woensdag
Woensdag at ik alweer niet thuis. Overdag had ik een normale werkdag, maar om 4 uur verliet ik samen met hoofdredacteur van Girlscene.nl Danique de redactie voor een event van Starbucks, in de mooiste Starbucks van Amsterdam. Zijn jullie wel eens geweest in de Starbucks op het Rembrandtplein? Men, ik heb mijn nieuwe office-voor-op-vrijdag gevonden. Heel mooi!

Een foto die is geplaatst door Leonie ter Veld (@lterveld) op 29 Jul 2015 om 9:27 PDT

Na het event van Starbucks ging ik door naar Buuf, een tof en heel goedkoop restaurantje op de Overtoom. Ik ben al jaren fan van Buuf, maar het was nu al een tijdje geleden dat ik er voor het laatst had gegeten. Ik sprak er af met twee vriendinnetjes die ik al heul lang niet had gezien, dus het was heerlijk om weer even bij te kletsen:).

Een foto die is geplaatst door Leonie ter Veld (@lterveld) op 29 Jul 2015 om 10:49 PDT

Ik bestelde de risotto met o.a. munt, gekookte Hollandse groentes en heel veel Parmezaan en dat was top. Erbij dronken we wijntjes Ć©n we namen een toetje en uiteindelijk waren we 20 euro per persoon kwijt. Man, wat ben ik toch fan van de prijzen van Buuf. Heerlijk eten, propvol zitten, toffe sfeer, lekkere wijn en toch weinig geld kwijt. Ideaal!

Donderdag Mijn werkdag stond donderdag helemaal in het teken van OP VAKANTIE GAAN! Nu had ik veel van m’n urgente dingen woensdag al afgerond, waardoor ik donderdag echt een lekker ikgabijnaopvakantiewerkdagje had. Chill!

Na werk sjeesde ik even langs Mediamarkt voor een nieuwe filmcamera. Ik ben de mijne dus echt kwijt (ja echt kwijt, hoe de fuck krijg je het voor elkaar) en dus moest er een nieuwe komen. Een heule mooie, fijne, kleine filmcamera. Ik hoop dat jullie verschil gaan merken in m’n video’s!

’s Avonds at ik eindelijk weer eens thuis en maakte ik een maaltijd klaar van allemaal dingen die ik nog in huis had. Ik zou immers over een paar dagen op vakantie gaan, dus de koelkast moest zoveel mogelijk leeg geten worden. Overigens had ik zo veel honger dat ik gewoon vergat om een foto te maken van het eten, haha.

Nu kan ik je vertellen dat er toch wel echt weinig eten in huis was. Of nou ja; drie zakken sla (rucola, veldsla, ijsbergsla) en honderd zakjes saus van MAGGI. En wraps en ei en ergens een verdwaalde zak verpieterde Oosterde wokgroentes. Niet echt ideaal kan ik je vertellen… Uiteindelijk maakte ik kip Madras klaar, met een pakje van Knorr geloof ik, maar dan zonder kip, mĆ©t verpieterde Oosterse wokgroentes, met mango en een gebakken ei. En rijst. Best wel raar, maar best te eten. Niet voor herhaling vatbaar in ieder geval.

’s Avonds had ik afgesproken met Ingelise om te gaan borrelen. We streken neer bij PLLEK, na een reis van drie kwartier vanuit Amsterdam West (we hadden de pond net gemist). Daar dronken we heerlijke speciaalbiertjes en hebben we zĆ©lfs even buiten gezeten. En toen was ik eventjes heel erg diepgelukkig (okĆ©, ik had het wel ijskoud). Waarom? Check het onderschrift bij de foto:

Vrijdag Vrijdag was dan mijn eerste echte vakantiedag en ik had het lekker rustig. Omdat ik een week vrij ben en m’n macbook gewoon meeneem op vakantie, hoefde ik voor m’n blog niet veel te doen vandaag.

Ik begon de dag met heerlijk uitslapen en ontbijten in bed, mjam. Daarna fietste ik even langs HEMA voor een knalroze reistas (omdat dat lekker opvalt op de bagageband op het vliegveld) en ging ik m’n tas inpakken. Ik neem vĆ©Ć©l te veel mee (lees: 5 spijkershortjes, 1 rok, 4 jurkjes, 2 lange broeken, een jumpsuit en ongeveer vierhonderd shirts) voor een week vakantie, maar ik ben een meisje dus ik mag dat. En ik heb maar 3 bikini’s mee. OkĆ©, 4.

Grote to-do voor vandaag was nog mijn nagels lakken, een reisverzekering afsluiten en de afwas doen. Ontzettend belangrijk voordat je op vakantie gaat. En om kwart over 3 had ik een afspraak bij een massagesalon voor een relaxing massage. Je kunt tenslotte maar beter relaxt aan je vakantie beginnen.

Daarna deed ik geen ruk meer, trok ik een fles wijn open en ging ik vroeg naar bed. Om kwart over 3 ’s nachts zou ik bij vriendin Amber moeten zijn om te beginnen aan onze reis naar PORTUGAL!

Zaterdag En toen was het zo ver! Op vakantieeee! Midden in de nacht van vrijdag of zaterdag vertrokken we naar Portugal. Alle belevenissen van dag 1 kun je hierrrrr teruglezen! We hadden een chille reis, hebben de vakantie afgetrapt met wijn in het zwembad en dineerden bij zonsondergang op het strand. Lees het hier!

Zondag Zondag was dag 2 van ons avontuur in Portugal. De eerste echte volle dag. We chillden vandaag de hele dag bij het zwembad, maakten lekkere lunch, gingen een ijsje eten in het stadje en ’s avonds heb ik gewoon gebarbecued, woehoe! Het uitgebreide verhaal van zondag ga ik zo typen en komt straks online! šŸ™‚

En dan de planning voor de rest van de week: CHILLEN! We zitten nog t/m zaterdag hier in Ericeira. Woensdag komt nog Ć©Ć©n vriendinnetje ons vergezellen en dan zijn we echt compleet. We gaan zeker nog een avondje chique uiteten en we gaan nog een dag naar Lissabon en Sintra. Maar waar ik vooral naar uitkijk: heel veel relaxen en liggen bij het zwembad. Heerlijk!

LEKKER SOCIAAL:
Volg mij dagelijks via INSTAGRAM | TWITTERFACEBOOK & als je iets klaarmaakt van m’n blog of uit mijn kookboek, let me know @lterveld of op faceboook! PS: Ik zit ook op snapchat, volg mijn eetdagboeken via @lterveld!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *