OP REIS: Valencia dag #2: Eten bij Tasca en koffie van Café Y Tapas

Buenas Noches amigos! Dag twee in Valencia is alweer bijna voorbij. Ik zit in mijn wifiloze appartement op de Carrer de Pascual i Genis en zet voor jullie graag op papier (of nouja, je begrijpt wat ik bedoel) wat we vandaag allemaal weer gedaan hebben.

We begonnen onze dag met desayuno (ontbijt?) in café cappuccino, op het hoekje van Plaza Reina. Een onwijze bejaardentent met een te dure kaart, maar hey; het ontbijt was heerlijk. Ik at Griekse yoghurt met geraspte appel, muesli, frambozen en zwarte bessen en dat was echt gruwelijk lekker. De keuze voor ontbijt was niet enorm (hoewel ze wel minstens 500 verschillende koffies hadden), maar wat ze hadden was goed. En duur. Dus niet voor herhaling vatbaar. Maar; een goed begin!

Daarna kochten we als echte toeristen (leer de familie ter Veld kennen; wij houden niet van ver lopen) drie tickets voor de Hop-on-Hop-off-bus en begonnen we aan een anderhalfuur durende tour door Valencia. En dat was heerlijk. Heer-lijk. Het was in de zon inmiddels een graad of 27, dus bovenop zo’n bus een beetje de stad verkennen met een lekker windje was echt meer dan oké. En wat is Valencia mooi! Een super ruime stad, die doet denken aan Barcelona maar dan veel minder hectisch. Het is er rustig, schoon, gemoedelijk, precies warm genoeg en er is een prachtige combinatie van oude en moderne gebouwen. Echt, wat een stad!

We hopten off de bus bij het strand en streken daar neer bij een strandtent op de boulevard. Wat een breed strand heeft Valencia trouwens; ook al zo lekker. Na een cappuccino op het zonnige strand gingen we terug met de bus richting Plaza Reina. Inmiddels hadden we honger en dus gingen we op zoek naar een lunchtent. We gingen zitten op een zonnig terras op Plaza Reina, waar we op rieten stoeltjes moesten luisteren naar dronken gezang van een hele oude Spanjaard die écht niet heel zuiver zingen kon. (En ook nog brutaal hé die man; toen we ‘m geen geld gaven voor z’n lawaai (we hebben nog overwogen om ‘m 10 euro te betalen om alsjeblieft bij een ander terras te gaan spelen), kregen we een “Motherfuckers” naar ons hoofd. Potjandorie). Mijn verwachting van het rietenstoeltjesterras was niet hoog en toen we alle drie een sandwich met gegrilde kip, sla en mayo bestelden en een soort McChicken kregen, was ik dus ook niet teleurgesteld. Of naja, dat was ik wel, maar m’n verwachting klopte tenminste. Geen rietenstoeltjesterrasjes meer (ik ben dus echt zo’n type geworden).

Inmiddels was het een uur of vier en besloten we voor een siësta terug te gaan richting het appartement. Na een kort dutje (meet de familie ter Veld; lekker lui), gingen we shoppen in het centrum van de stad (lees: rond ons appartement). Nu ben ik niet echt gemaakt om te shoppen, dus ik kan niet zeggen dat ik dit het hoogtepunt van onze Valenciatour vond, maar het was gezellig ☺. We slaagden allemaal niet. Haha!

Inmiddels was het laat (na 8 uur; wij Hollanders hebben honger!) en dus werd het hoog tijd voor een diner. Na meerdere tips op facebook van de Italiaan la Paparadelle (zoiets), besloten we daar te gaan eten. Ware het niet dat deze Italiaan “pas” om 9 uur open ging en wij hadden nú honger. En dus liepen we verder door de straten van Valencia, op zoek naar een leuk eettentje zonder rieten stoeltjes. En dat is een uitdaging, kan ik je vertellen. Maar! We hielden de moed er in en kwamen in een heel leuk ministraatje bij een tapasresstaurantje te zitten met veel locals, waar het druk was en het eten er goed uit zag. En dat was het ook!

Het kleine restaurantje heet Tasca en zit ergens om de hoek bij de grote kathedraal, in de buurt van Plaza Reina. Ik bestelde de kabeljauwfilet met een sausje van peterselie, knoflook en olijfolie en man wat lekker, maar ook; jezus wat veel knoflook. Maar, mjam! En oeiiii de gegilde groentes die erbij geserveerd werden: mmmm! Dus, een hele lekkere maaltijd bij een heel typisch Spaans restaurantje. Aanrader dus: Tasca!

Daarna dronken we nog een cappuccino bij Café y Tapas, wat volgens Sas een keten is (ik heb er nog geen andere locatie van gezien, maar als Sas het zegt is het waarschijnlijk waar) en aldaar had ik ein-de-lijk wifi. En ja, daar was ik blij mee.

Inmiddels is het een uur of bijna 12 en zit ik dus weer in het appartement. Morgen gaan we weer zonder gêne in de Hop-on-Hop-off om nu de andere route te doen. Het wordt namelijk minimaal 28 graden en dan kun je maar beter met je blote armen bovenop een bus door de stad sjezen. Niets lekkerder.

Daarna gaan we richting het strand, maar als het goed is maken we nog een tussenstop bij de grote markthal, waar –ik hoop het- heel veel eten is.

Had is al gezegd dat Valencia echt heel fijn is?  Slaaplekker!

Meer inspiratie nodig voor je avondeten?
Bestel mijn kookboek hier! Voor 23.00 uur besteld = morgen al in huis! Of koop ‘m bij o.a. Bruna, Bijenkorf of de AKO. Bekijk hier een preview.

LEKKER SOCIAAL:
VOLG MIJ VIA YOUTUBEBLOGLOVIN |  TWITTER | INSTAGRAM | FACEBOOK & als je iets klaarmaakt van m’n blog of uit mijn kookboek, let me know @lterveld of op faceboook!

Eén reactie op “OP REIS: Valencia dag #2: Eten bij Tasca en koffie van Café Y Tapas

• Wat leuk om mee te mogen kijken bij je reis naar Valencia! Maar… Tasca is Spaans voor restaurant, dus ik vrees dat dat specifieke restaurant wel lastig te vinden is zo 😉

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *